۱۳۹۹۰۸۰۷۰۰۰۸۲۶_Test_PhotoN
به گزارش خبرگزارری تهران پرس، امین حسین رحیمی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه ظهر امروز در جلسه شورای معاونان دادگستری استان تهران اظهار کرد: فلسفه وجودی قاضی در جامعه و هدف اصلی قضاوت، اجرای عدالت و احقاق حق است و هدف قوه قضاییه و تمام تلاش‌ها بر این امر ختم می‌شود که دادگاه‌ها وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

 

وی افزود: زمانی که دادگاه‌ها دقیق و درست کار کنند به میزان زیادی می‌توانند در رضایتمندی و افزایش اعتماد مردم کارساز باشد و ما در دستگاه قضایی وظیفه‌ای بسیار مهم بر عهده داریم و آن تربیت قضاتی است که هنرمند، با تقوا و با سواد و با حوصله باشند که نیازمند زمان و امکانات مناسب است و در این زمینه طرح‌هایی را به پژوهشگاه قوه قضائیه ارائه داده‌ایم و دوره‌های آموزشی تخصصی برای قضات سراسر کشور با حضور برترین اساتید کشور برگزار خواهیم کرد.

 

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه در ادامه گفت: یکی از مشکلات جدی قوه قضائیه کمبود بودجه است و اصلاً مأموریت‌ها و وظایفی که دارد با این بودجه هیچ تناسبی ندارد و نیاز به بازنگری و اصلاح در برنامه آینده را دارد.

 

رحیمی خاطرنشان کرد: دادگستری کل استان تهران به نسبت برخورداری از امکانات در مقایسه با سایر استان‌های کشور خیلی محروم است و گستردگی کار هم به این محرومیت دامن می‌زند و تلاش داریم با مساعدت‌های ریاست قوه قضائیه مشکل شعب بلاتصدی به سرعت مرتفع شود.

 

موجودی پرونده و معوقه‌ها میزان قابل توجهی کاهش داشته است

 

محمدجواد حشمتی مهذب رئیس کل دادگستری استان تهران در این نشست گفت: دادگستری استان تهران اقدامات مؤثری برای کاهش موجودی پرونده و معوقه‌ها انجام داده و هم اکنون میزان قابل توجهی از این آمارها کاهش یافته که فرصتی برای خدمت بیشتر و کاهش اطاله دادرسی به وجود می‌آید.

 

وی گفت: ما یک استعدادیابی و جانمایی برای همکاران قضایی با توجه به توانمندی‌های آن‌ها در موقعیت‌های حقوقی و کیفری پیگیری و دنبال می‌کنیم و این راه‌کار به استفاده بهینه و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های انسانی کمک شایانی می‌کند و در موضوع آموزش نیز توسط معاونت منابع انسانی با هدف ارتقاء توان علمی و شناخت دقیق‌تر مسائل مختلف و تخصصی قضایی، دوره‌های آموزشی اجرا می‌شود.

 

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: با دستور ریاست قوه قضائیه در زمینه اتقان آراء، رفع اطاله دادرسی، مبارزه با مفاسد و اقدامات قاطع در برخورد با اراذل و اوباش و ناامن کنندگان اجتماع، اقدامات جدی و تأثیرگذاری انجام گرفته است.

 

حشمتی عنوان کرد: ما در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و ساماندهی جمعیت کیفری زندان‌ها با استفاده از تأسیسات مناسب حقوقی و راه‌کارهایی که وجود دارد با تعیین گروه‌های دادرسی پرونده‌های زندانیان را پیگیری می‌کنیم و در موضوع عفو مشروط و مرخصی‌های منتهی به آزادی، اقدامات خیلی خوبی انجام گرفته و به طور مستمر نیز این موضوع ادامه خواهد یافت و نتایج آن به آزادی زندانیان کمک بزرگی می‌کند و بدین طریق تعداد زیادی از محکومان که دارای سابقه تحمل زندان طولانی مدت دارند برای کمک به وضعیت خانواده‌های بدون سرپرست و رفع مشکلات عدیده‌ای آن‌ها آزاد شدند.

 

وی در پایان گفت: ما خودمان را موظف می‌دانیم که سیاست ابلاغی قوه قضائیه را در تمامی موارد اعلامی از جمله مبارزه با فساد اقتصادی از طریق ایجاد شعب ویژه اجرا کنیم که در این زمینه ایجاد شده و امیدواریم تلاش‌های انجام گرفته در دادگستری تهران باعث سربلندی قوه قضائیه شود؛ چرا که بخش اعظم پرونده‌های مهم  و مشکلات در این استان متمرکز شده است.

 

انتهای پیام
کد خبر: ۱۴۴۳
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha