۱۵۷۶۹۲۶۷۶
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، مردم ولایتمدار تهران با حضور گسترده مقابل سفارت فرانسه در خیابان «نوفل لوشاتو» تهران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این روزهای کرونایی علیه هرگونه توهین به ساحت پیامبر اکرم تجمع برگزار کردند.



این تجمع‌کنندگان موکتی در خیابان «نوفل لوشاتو» پهن کردند و به صورت نشسته فریاد «لبیک یا رسول‌الله»، «یا حیدر»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آل سعود» سر دادند.

این افراد پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی با عنوان «i love mohammad» و پرچم‌های ایران، حزب‌الله، فلسطین و لبیک یا رسول‌الله هم در دست داشتند.

تجمع‌کنندگان همچنین با دست‌نوشته‌هایی با مضمون «آزادی بیان به شرط چاقو» و «مکرون = سلمان رشدی»، اقدام رییس‌جمهوری فرانسه در حمایت از این توهین به پیامبر را تقبیح کردند.

یکی از این تجمع‌کنندگان به خبرنگار ایرنا توضیح داد: وحدت، کلیدواژه بیانات پیامبر اسلام بوده و ما امروز با تمسک به آن، در این محل تجمع شدیم تا دنیا پیام حضرت را درک کند.

وی ادامه داد: مکرون اشتباه بزرگی کرد و به اختلاف میان ادیان دامن زد؛ در حالی که پیامبر اسلام همواره بر احترام نسبت به ادیان مختلف و زندگی مسالمت‌آمیز انسان‌ها در کنار هم تاکید داشتند.

یکی دیگر از تجمع‌کنندگان که خود را «حسن رسولی» معرفی کرد به ایرنا اظهار داشت: ما خواستار راه‌اندازی پویش‌های مردمی و فراخوان تحریم کالاهای فرانسوی هستیم.

وی ادامه داد: امروز اینجا جمع شده‌ایم تا با فریاد خود «مکرون» را شرمنده کنیم و منتظر عذرخواهی رسمی وی هستیم.

همچنین کاریکاتورهایی از «مکرون» به شکل شیطان نیز در دست این تجمع‌کنندگان دیده شد که بر روی آن نوشته شده بود، «مکرون» شیطان است.


به گزارش ایرنا توهین به پیامبر مکرم اسلام توسط فرانسوی‌ها بی‌سابقه نیست و در کشوری که ادعای آزادی بیان و دفاع از حق و حقیقت دارد، بارها شاهد توهین به منجی عالم بشریت بوده‌ایم.

اما مسلمانان هرگز کاریکاتور توهین‌آمیز درباره پیامبر اسلام که در نشریه «شارلی ابدو» به چاپ رسید را فراموش نمی‌کنند و از طرفی هر انسان آزاده‌ای، انزجار خود را از توهین به ادیان و پیامبران الهی ابراز می‌کند.

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه روز چهارشنبه هفته گذشته به بهانه آزادی عقیده از انتشار این تصاویر توهین‌آمیز حمایت و آتش خشم مسلمانان جهان و مسوولان را شعله‌ورتر کرد تا جایی که «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات اسلام و مسلمانان را سوء‌استفاده از آزادی بیان دانست و این هشدار را داد که «توهین به یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون مسلمان و مقدسات‌شان باعث افزایش تندروی و افراط گرایی در جهان خواهد شد».

موج اعتراض‌ها علیه «مکرون» در بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله ترکیه، پاکستان، اردن، لبنان، مراکش، مغرب، کویت، قطر، موریتانی، لیبی، عربستان، مغرب و عراق ادامه دارد.


بسیاری از کشورهای اسلامی و عربی نیز در اعتراض به انتشار تصاویر توهین‌آمیز به پیامبر گرامی اسلام (ص) در فرانسه و حمایت «امانوئل مکرون» رییس‌جمهوری فرانسه از این اقدام با برگزاری تظاهرات و راه‌اندازی پویش‌های مردمی و فراخوان تحریم کالاهای فرانسوی، خشم و نارضایتی خود را نشان داده‌اند.



کد خبر: ۱۴۳۳
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha