۲۰
به گزارش خبرگزاری تهران پرس  این طرح در محله اشراقی در منطقه شرق تهران و با هماهنگی ستاد بحران منطقه ۱۳، ، مربیان آتش نشان داوطلب، مدیران ونیروهای آتش نشان منطقه شش عملیات سازمان آتش نشانی تهران برگزار شد.

براساس این گزارش، امین کروبی مدیرپیشگیری منطقه شش عملیات سازمان آتش نشانی تهران که مسئولیت و هماهنگی این طرح در این منطقه عملیاتی را عهده دار است، دراین باره اظهار داشت: متاسفانه هرساله با فرا رسیدن فصل سرما و افزایش استفاده مردم از وسایل گرمازا برای گرم کردن منازل خود، صدها حوادث تلخ گازگرفتگی به دلیل آگاه نبودن شهروندان از خطرات مرگبارگازمنوکسید کربن(CO) رخ می دهد که متاسفانه منجربه مسمومیت شدید و حتی فوت افراد می شود.

وی در خصوص چگونگی اجرای این طرح ابراز داشت: در راستای هفته مقابله با خطرات گاز منوکسید کربن در منطقه ۶ عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در محدوده منطقه ۱۳ ناحیه ۲ شهرداری تهران، کارشناسان صبح امروز(سه شنبه ششم آبان ماه) با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به محله اشراقی مراجعه کرده و پس از بررسی وضعیت وسایل گرمایشی موجود و شناسایی خطرات مشهود، پیرامون بهره‌ برداری از وسایل گاز سوز تاکیدات و توصیه های مورد نیاز به شهروندان ارائه شد.

وی افزود: در خلال این طرح تعداد ۵۰ دستگاه سنسور مونوکسید کربن یا آشکارکننده گاز CO به صورت سمبولیک دراماکنی که نا ایمنی مشهود در وسایل فسیلی سوز داشتند نصب و اهدا شد.

شایان ذکر است در اجرای این طرح شهرداری منطقه ۱۳، مدیریت بحران منطقه ۱۳، سپاه شرق تهران ناحیه کمیل، اداره سلامت شهرداری و اورژانس تهران همکاری داشته و نیز اکران محیطی پیرامون مبارزه با خطرات گاز مونوکسید کربن صورت پذیرفت.

همچنین در خلال اجرای این طرح تعداد ۲۰۰ عدد بنر آگاهی بخشی در خصوص خطرات منوکسید کربن در محلات مربوطه نصب شد. ضمناً در اجرای این طرح کلیه ایستگاه های منطقه ۶ عملیات فعال بوده و یک صد آتش نشان و کارشناسان مربوطه همکاری کردند.

لازم به توضیح است طرح مقابله با مخاطرات منوکسید کربن از سوم تا دهم آبان ماه امسال در سطح شهر تهران اجرا می شود و به ترتیب در محلات دارای بالاترین آمار مسمومیت و فوت با حوادث گازمنوکسیدکربن ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۱۴۲۴
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha