۸۷۲۷۶۸۶_۹۲۶
به گزارش خبرگزاری تهران پرس به نقل از ستاد مرکزی معاینه فنی، حسین مقدم با اعلام مراجعه ۱۲۲ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی در مهر امسال، بیان کرد: از این تعداد مراجعه، ۸۷ هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول بوده که ۱۷ درصد از آن در آزمون آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز، ۱۱ درصد در آزمون همراستایی چرخ‌ها، ۴ درصد در آزمون کمک فنر، ۱۴ درصد در آزمون تست ترمز و ۱۷درصد به علت عیوب ظاهری مردود شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه مراجعات امسال تا پایان مهر در مقایسه با سال گذشته،  حدود ۴ درصد افزایش داشته است، افزود: در حال حاضر روزانه ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند و درضمن وضعیت مراجعات در شرایط عادی قرار دارد و تقریباً تمامی مراکز معاینه فنی فاقد صف انتظار هستند.

 

مقدم درباره آمار معاینه فنی برتر و معمولی توضیح داد: از ابتدای سال تاکنون، ۱۹۳ هزار دستگاه خودرو موفق به اخذ معاینه فنی برتر و ۴۷۸ هزار خودرو معاینه فنی معمولی دریافت کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: معاینه فنی برتر با معاینه معمولی تنها در آزمون آلایندگی متفاوت بوده و در معاینه فنی برتر وضعیت آلایندگی خودرو در دو دور موتور آرام و دو هزار و ۵۰۰ دور در دقیقه به صورت سخت گیرانه‌تری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

به گفته مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران؛  جهت ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از خودرو با آلایندگی کمتر برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر، مدیریت شهری تخفیف ۳۰ درصدی جهت تردد در محدوده طرح ترافیک و طرح کاهش منظور کرده است.

 

مقدم  با اعلام اینکه جهت تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان و مدیریت صف در حال حاضر تعدادی از مراکزو واحدهای سیار معاینه فنی در روزهای تعطیل فعال هستند، گفت: باتوجه به فعالیت بعضی از مراکز در روزهای تعطیل و متفاوت بودن ساعت کاری مراکز از شهروندان درخواست می‌شود پیش از مراجعه، نسبت به کنترل ساعت مراکز در سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اقدام کنند.

 

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در پایان تأکید کرد: جهت رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و پروتکل‌های بهداشتی استفاده از ماسک در همه مراکز معاینه فنی الزامی است و از مراجعان درخواست می‌شود.

 

وی ضمن رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی درباره استفاده از کارت بانکی جهت پرداخت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، گفت: پیش از آزمون خودرو جهت گردش جریان هوا در داخل خودرو همه شیشه‌های خودروی خود را باز بگذارند و همچنین قبل و بعد از آزمون نسبت به ضدعفونی فرمان، دنده و ترمزدستی خودرو خود اقدام کنند.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۴۰۷
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha