۱۱۸۷۰۱۵_۷۳۷
به گزارش خبرگزاری تهران پرس؛ سردار احمد وحیدی، رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، عصر امروز (سه‌شنبه ۶ آبان) در اختتامیه همایش «افول آمریکا؛ روند گذشته و تحولات آینده» که با همکاری دانشگاه جامع امام حسین (ع) و دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران برگزار شد، گفت: شرایط ما شرایط حساسی است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب در پیچی تاریخی قرار داریم و هندسه قدرت جهانی در حال شکل‌گیری جدید است.

وی ادامه داد: شناخت تحولات این دوره اهمیت دارد و در این تحولات، جایگاه کسانی که قدرت اداره جهان را برای مدت‌ها بر عهده داشتند مهم است. اگر این مقاطع را به خوبی نشناسیم زمان می‌گذرد و ما باقی می‌مانیم.

فرمانده اسبق نیروی قدس سپاه با بیان اینکه قدرت نظامی آمریکا هم مثل سایر حیطه‌ها در حال افول است، گفت: آمریکا، ناو و هواپیما دارد، اما ارتش خسته و درمانده این کشور نتوانست از پس عراق بربیاید و عراق تبدیل به گرداب آنان شد.

وحیدی ادامه داد: در سال ۲۰۰۶ گزارشی که هردو جناح اصلی آمریکا تهیه کرده بودند، حاکی از این بود که عراق تبدیل به گرداب شده و زودتر باید از عراق خارج شویم.

وی تصریح کرد: آمریکا با سرافکندگی از موضع یک اشغالگر که آمده بود طالبان را شکست بدهد تبدیل به برقرار کننده صلح با طالبان شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قدرت نظامی آمریکا کمیّت دارد، اما آیا قدرت پیاده سازی اهداف سیاسی خود را نیز دارد؟ تصریح کرد: نفوذ آمریکا در غرب آسیا به شدت دچار ضعف شده و اگر عاقل باشند غرب آسیا را ترک خواهند کرد و باید ترک کنند و مطمئناً این کار را خواهند کرد.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۴۱۳
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha