۴۳۹۵۷۰۴
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، حسین توکلی کجانی عصر سه شنبه در جلسه هیات نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی مدیریت بیماری کوید ۱۹ شهرستان ری، ضمن قدردانی از همراهی دستگاه ها در اجرای مصوبات پیرامون این بیماری تاکید کرد:  کنترل بیماران ناقل کرونا و پایش قرنطینه ها از اولویت های اساسی حوزه سلامت این شهرستان است.

 

وی با اشاره به دیدار اعضای ستاد ملی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: رهنمودها و توصیه های بسیار خوبی در این دیدار مطرح شد که قطعا همین توصیه ها و رهنمودها توانست نقشه راه دستگاه ها در کنترل موج سوم کرونا در روزهای پیش رو باشد.

 

معاون استاندار تهران با بیان اینکه طبق بیانات مقام معظم رهبری مبنای کار همه دستگاه های اجرایی باید سلامت محور باشد، خاطرنشان کرد: همه دستگاه به اجرای تصمیمات ستاد ملی کرونا ملزم هستند.

 

فرماندار ویژه شهرستان ری تصریح کرد: در حال حاضر کادر درمانی با شرایط بسیار سختی روبرو است که نیازمند حرکت ها و پویش های جدیدی برای تقویت دستگاه های مرتبط به ویژه وزارت بهداشت هستیم.

 

توکلی کجانی ادامه داد: در روزهای پیش رو شرایط سختی پیش بینی می شود و اولویت ما در شهرستان ری، بحث قرنطینه ها و کنترل بیماران ناقل کرونا و افزایش اطلاع رسانی عمومی است تا حدالامکان از حضور افراد در فضاهای بسته جلوگیری شود.

 

این مسئول با اشاره به نظارت های جدی اتاق اصناف در سطح شهرستان افزود: اتاق اصناف با همراهی بخشداران، پلیس امنیت و نیروی انتظامی باید گزارش کاملی را در این زمینه ارائه کنند و در بحث بازدیدهای مشترک قطعا ساماندهی شده وارد صحنه شوند تا تبعات حقوقی و اجتماعی در سطح شهرستان به همراه نداشته باشد.

 

به گزارش ایرنا، توکلی یادآور شد: از تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) نیز قدردانی می کنم که در برگزاری مراسم ها نهایت رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته اند و همراهی بسیار خوبی را شاهد بودیم اما همواره باید اماکن دارای بار جمعیتی را مدیریت کرده و دقت لازم را در این زمینه داشته باشند.

 

معاون استاندار تهران گفت: براساس شاخص های جمعیتی باید واکسن آنفلوآنزا به افراد تخصیص یابد و نباید از سهمیه شهرستان کاسته شود.

 

وی در پایان با تاکید بر ایجاد زیرساخت های لازم برای تقویت اینترنت دانش آموزان در این شهرستان خاطرنشان کرد: فقدان اینترنت لازم برای شهرستانی که در جوار پایتخت قرار دارد، زیبنده نیست و این موضوع باید به صورت ویژه با وزارت ارتباطات مورد پیگیری و مکاتبه قرار گیرد.

 

شهرستان ری با پنج بخش و ۶ شهر و یک میلیون نفر جمعیت در جنوب پایتخت قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۴۱۶
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha