۱۵۷۱۹۵۷۴۱
به گزارش خبرگزاری تهران پرس به نقل از اداره کل سلامت شهرداری تهران، «زینب نصیری» اظهارداشت: مشارکت اجتماعی افراد دارای معلولیت در جامعه و ارتقای آگاهی شهروندان در خصوص چالش‌های افراد دارای معلولیت از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی گفت: امسال با توجه به شرایط اپیدمی بیماری کرونا، اجرای طرح «چهارشنبه‌های معلولان» به صورت حضوری و تجمع افراد دارای معلولیت مقدور نیست و هر چهارشنبه با محوریت یکی از مناطق ۲۲گانه، در بستر فضای مجازی به صورت زنده از طریق صفحه مجازی اداره کل سلامت شهرداری تهران به نشانی labkhande_salamat۱ و صفحه مجازی اداره‌های سلامت منطقه میزبان نمایش داده می‌شود.

«نصیری» افزود: این طرح روز چهارشنبه(۳۰ مهرماه) به میزبانی منطقه ۷ با اجرای برنامه‌های متنوعی شامل موسیقی، تئاتر، سرود، ورزش افراد دارای معلولیت، سخنرانی‌ها و وبینارهای آموزشی افتتاح شد و تا ۱۷ دی ماه به مدت ۱۱ هفته ادامه خواهد داشت.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران بیان کرد: معلولیت واژه غیرقابل انکار در جامعه امروزی است، به گونه‌ای که هر ساله به دلایل متعدد افراد زیادی به این گروه از جامعه اضافه می‌شوند.

وی اظهارداشت: معلولیت هیچ‌گاه معیاری برای سنجش ویژگی‌های انسانی نیست به طوری که همه افراد به اقتضای منشا مشترک آفرینش دارای حقوق یکسان شهروندی هستند و باید مبانی تحقق فرصت‌ها، عدالت اجتماعی و دسترسی برابر برای شکوفایی استعداد آنان توسط تمامی سازمان‌ها، نهادها و یکایک آحاد جامعه به وجود آید تا زمینه ایجاد جامعه‌ای فعال، پویا و به دور از تبعیض فراهم شود.

«نصیری» گفت: با توجه به اینکه افراد دارای معلولیت یکی از مهمترین گروه‌های اجتماعی جامعه هستند، طرح «چهارشنبه‌های معلولان» با اختصاص یک روز به این افراد می‌کوشد در ‌راستای تعامل موثر و شکل‌گیری درک مناسب از وضعیت اجتماعی و فرهنگی افراد دارای معلولیت و رفع مشکلات و مسائل مرتبط با آنان در جامعه امروزی گام‌های موثر و مداومی بردارد.

براساس این گزارش، طرح «چهارشنبه‌های معلولان»، هفتم آبان با محوریت منطقه ۱۴، ۲۱آبان با محوریت منطقه ۲، ۲۸ آبان با محوریت منطقه چهار، پنجم آذر با محوریت منطقه پنج، ۱۲آذر با محوریت منطقه ۲۰، ۱۹آذر با محوریت منطقه ۱۱، ۲۶ آذر با محوریت منطقه ۱۷، سوم دی با محوریت منطقه ۱۸، دهم دی با محوریت منطقه ۱۹ و ۱۷دی با محوریت منطقه ۱۰ در فضای مجازی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۳۸۲
۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha