۱۵۶۹۵۴۶۰۰
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، عیسی فرهادی گفت: به دنبال این هستیم که با همکاری سفرا، این متکدیان و کودکان کار و خیابانی را جمع آوری و به لب مرز ببریم و تحویل کشور مبدا دهیم.

 

وی یادآورشد: نگهداری این کودکان و نوجوانان که زیر ۱۸ سال هستد در اردوگاه ها منع بین المللی دارد و اگر با پدر و مادرشان هم در این کمپ ها نگهداری شوند، هزینه بالایی به دولت تحمیل می کند.

 

معاون استاندار تهران با بیان اینکه ۱۰ سال قبل، اتباع تکدی گری را عیب و ایراد می دانستند، گفت: اکنون قبح این قضیه شکسته شده است در حالی که آنان برای کار به ایران آمده اند و نه تکدی گری.فرهادی اضافه کرد: از همین رو تلاش می شود تا زمینه بازگشت این کودکان در لب مرز را فراهم کنیم و در نهایت این کودکان به کشور خود باز گردند.

 

معاون استاندار تهران با بیان اینکه ۱۰ سال قبل، اتباع تکدی گری را عیب و ایراد می دانستند، گفت: اکنون قبح این قضیه شکسته شده است در حالی که آنان برای کار به ایران آمده اند و نه تکدی گری.

 

وی اظهار داشت: ورود این اتباع به خیابان های تهران و سایر کلانشهرها برای تکدی گری چندان قابل قبول نیست و با اصول و قوانین ما سازگاری ندارد.

 

به گزارش ایرنا، فرهادی به اجرای طرح جمع آوری کودکان کار و خیابانی در تابستان سال ۱۳۹۸ اشاره و خاطرنشان کرد: در این طرح طی ۴۰ روز همه خیابان های پایتخت از حضور این کودکان که ۸۰ درصد آنان را متکدیان و کودکان اتباع تشکیل می دادند، خالی شد.

 

فرماندار تهران اعلام کرد: اکنون با سفرای کشورهای همسایه که بیشترین تعداد متکدیان و کودکان کار را در پایتخت دارند، صحبت و آمار آنان را ارائه کرده ایم و سفرا نیز مساله را پذیرفته اند.

 

وی بیان کرد: هدف از ساماندهی کودکان کار و متکدی جمع آوری آنان به دست شهرداری و بهزیستی نیست، بلکه جلوگیری از تکدی‌گری آنان در این شهر است.

 

فرهادی با اشاره به جمع آوری ۴۰۰ کودک در طرح جمع آوری سال گذشته، ادامه داد: در همان زمان اجرای این طرح، کودکان تحویل خانواده هایشان شدند و اتباع متوجه شدند که مقابله با این بحث جدی است.

 

شهروندان نیز باید برای موفقیت در مقابله با حضور این متکدیان و کودکان همکاری لازم را داشته باشند و از پرداختن وجه و خرید کردن از آنان خودداری کنند.

 

وی با اشاره به ارائه گزارش جمع آوری، نتیجه طرح غربالگری سلامت و وضعیت کار این کودکان به سفرای کشورهای مبدا، تاکید کرد: شهروندان نیز باید برای موفقیت در مقابله با حضور این متکدیان و کودکان همکاری لازم را داشته باشند و از پرداختن وجه و خرید کردن از آنان خودداری کنند.

 

سال ۱۳۹۸ با دستور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، طرح جمع آوری کودکان کار و خیابانی از سر چهارراه های تهران با فرماندهی فرمانداری و همکاری بهزیستی و شهرداری، اجرا و طی آن نزدیک به ۴۰۰ کودک جمع آوری و از نظر سلامت غربال شدند.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۳۵۶
۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha