وی افزود: دولت همواره بر حمایت از این قبیل فعالیت‌ها تأکید داشته و آشکار شدن نقش نوآوری‌ها در قالب استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، انگیزه بیشتری برای حمایت مالی از این مجموعه‌ها فراهم کرده است.
۱۶۰۱۵۴۷۱۱۴۱۳۸nek5l5j9ou61fqjabvbja84sqk
به گزارش تهران پرس و به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون،محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در گردهمایی تبیین نقش نظام بانکی در نظام تأمین مالی نوآوری کشور گفت: نقش و اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد و خدمت‌رسانی به جامعه طی چند ماه اخیر که کشور درگیر همه‌گیری کووید ۱۹ بوده بیش‌ازپیش آشکارشده است.

 

وی افزود: دولت همواره بر حمایت از این قبیل فعالیت‌ها تأکید داشته و آشکار شدن نقش نوآوری‌ها در قالب استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، انگیزه بیشتری برای حمایت مالی از این مجموعه‌ها فراهم کرده است.



سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری نیز در این گردهمایی که به‌صورت مجازی و با حضور مدیران عامل بانک‌های کشور برگزارشده بود، گفت: در سال‌های گذشته با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت‌های شبکه بانکی توانستیم، زمینه خدمت‌رسانی بیشتر و گسترده‌تری به جامعه فراهم آوریم. علاوه بر این نقش و تأثیر فعالیت‌های نوآورانه را هم در اقتصاد تثبیت کنیم.



بانک توسعه تعاون نیز در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های نوآورانه، تفاهم‌نامه‌ای با صندوق نوآوری و شکوفایی منعقد کرده که در قالب آن تسهیلاتی با نرخ ۸ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه به متقاضیانی که از طرف صندوق معرفی می‌شوند، پرداخت می‌کند.



بر اساس این تفاهم‌نامه تاکنون متقاضیان معرفی‌شده به بانک درخواست بالغ‌بر ۷۵۹ میلیارد ریال تسهیلات و ضمانت‌نامه داشته‌اند. از این مقدار درخواست بالغ‌بر ۱۹۲ میلیارد ریال در صف بررسی، بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال در مرحله انعقاد قرارداد و ۳۲۷ میلیارد ریال نیز پرداخت‌شده است.



گفتنی است بر اساس هدف‌گذاری انجام‌شده بر اساس تفاهم‌نامه میان بانک توسعه تعاون و صندوق نوآوری، پرداخت ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات و صدور ۵ هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته‌شده است.



بنابراین گزارش، سید باقر فتاحی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون به همراه محمد اسماعیل امیری رئیس اداره بازاریابی و ارتباط با مشتریان، سید مهدی حجی رئیس اداره کل اعتبارات و شهرام بخشا رئیس اداره کل روابط عمومی در این گردهمایی حضور داشتند.

کد خبر: ۱۲۶۸
۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha