index1 - Copy
به گزارش تهران پرس و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، مرتضی رحمان زاده ، شهردار منطقه گفت : یکم اکتبر مصادف با دهم مهر ماه در تقویم رسمی کشور به نام روز جهانی سالمند نامگذاری شده، فرارسیدن این روز که روز قدردانی و سپاسگزاری از عاطفه و احساس سالمندان است، ارج می نهیم.

وی افزود: سالمندی موهبتی الهی است و سالمند اگر چه خسته ی راه است ، ولی تجربه گرانبهایش، از بزرگ ترین گنجینه هاست.

شهردار منطقه ۱۳ تصریح کرد: امسال روز جهانی سالمند را با شعار "کرونا فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان" گرامی داشته و برنامه‌های متفاوت و جدیدی را با ابتکار و خلاقیت اداره سلامت شهرداری منطقه ۱۳ برای تکریم این عزیزان در تکه سیزدهم پایتخت در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، از ظرفیت فضای مجازی برای اجرای این برنامه ها استفاده می شود.


شهردار منطقه ۱۳ ادامه داد : تشکیل گروه مجازی با عنوان نشاط سالمندی از جمله اقدامات است که در این گروه، مطالب علمی و پزشکی با منابع معتبر جهت استفاده سالمندان بارگذاری میشود.

رحمان زاده افزود: از محتوای منتشر شده، هر روز یک مسابقه برگزار و در پایان آن روز با تعیین نفر برتر، جوایزی به رسم یادبود درب منازل این عزیزان اهداء خواهد شد

به گفته وی، همچنین اداره سلامت با مشارکت فرهنگسرای امید نسبت به تهیه و تدوین محتوای مربوط به پدیده سالمندی اقدام می کنند.

وی یادآور شد: برای اولین بار ، خانه های سلامت سرای محلات سیزده گانه منطقه ، ثبت نام کارت منزلت را انجام می دهند.

شهردار منطقه، راه اندازی رادیو سالمند را از دیگر اقدامات منطقه عنوان کرد و ادامه داد:با توجه به اینکه سالمندان عزیز اکثراً با رادیو خاطره دارند اداره سلامت با راه اندازی رادیو سالمندان در فضای مجازی با اخباری متفاوت یادآور گذشته این عزیزان خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۵۰
۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha