۲۰۲۰۰۵۱۰۹۷۴۸۳۰۴۷۸۴
به گزارش تهران پرس، دکترمهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در تبیین  رمز تخریبی که به نام دنا‌پلاس علیه مجلس ۱۱ و جملاتی که از وی در رسانه ها به صورت جهت گیرانه  مطرح شده بود، اظهارداشت: در ابتدا سخن خود را با کلامی از امیر مومنان آغاز می کنم که فرمودند: زهد در میان این ۲ جمله قرآن کریم می باشد، زاهد حقیقی  کسی است که  نه برای آمدن دنیا خوشحال شود و نه از دست رفتن آن ناراحت شود، زهد به این نیست که صرفا از اقسام کارها استفاده کنیم لیکن به ظاهر ژنده پوش و ساده زیست باشیم. بنده در تمام زندگی‌ انسان شفاف، صریح و انقلابی بودم و به لطف خدا هم از این به بعد این چنین خواهم بود. مردم شریف خرم‌آباد و چگینی سرشان را بلند نگه داشته که انتخاب درستی کردند.قائل به نقد، انتقاد و امر به معروف و نهی از منکر نیز هستم و معتقدم ما وکیل مردم بوده و مردم باید ما را نقد کنند و نیز باید نقدهای مردم را گوش کنیم و صحبت های آنان را بشنویم. معنای این حرف این نیست که اگر گروهی با جوسازی رسانه‌ای مطلبی را خواستند تحمیل کنند ما زیر بار هر حرفی برویم، این را نه در انتخابات و نه در حال حاضر و نه هیچ زمان دیگری خواهم گفت. در تمام زندگی‌ام آزادی و صراحت لهجه خود را حفظ و تلاش کردم  با سیره انبیاو اهلبیت آشنایی یابم.  لیکن صحبت های بنده  به این معنا نیست که بنده خطایی نداشته  و خطا پذیر نیستم.

این نماینده مجلس، افزود: در مطالبی که در  چهار ماه کار مجلس صحبت کرده، شرایطی حساس پیش آمد که بنده در یک طرف و گروهی در طرف دیگر بوده  و اکنون بعد از سپری گشتن این مدت، درستی عرایض بنده روشن می‌شود. در شفافیت آرا گفتم طرح ناقصی است و زمانی که به کمیسیون فرهنگی و آیین نامه رفت، بر اثر ایرادات فراوان به پژوهش‌های مجلس بازگشت. در استیضاح رئیس جمهور عرض کردم این کار به صلاح کشور نیست و خود کسانی که قریب به ۲۰۰ نفر بودند و امضا نمودند، بعدها متوجه شدند اکنون در این شرایط استیضاح اقدام درستی نیست. بنده حتی یک ثانیه راضی به ریاست جمهوری آقای روحانی نیستم اما چه می‌شود که زمام همه امور در دست ما نیست. در بحث مالیات بر مسکن‌های خالی عرض کردم این نباید دو فوریتی مطرح گردد، اکنون ایرادات فراوانی از طرف شورای نگهبان به آن گرفته شده است. در مذاکره تولید مسکن متعهد بودم که بایستی با تامل انجام شود که همین دیروز مجلس تشخیص داد که باید به کمیسیون برگردد و دقیقا از حالت دو فوریتی خودش فاصله گرفت. در جدال انتخاب  ریاست مجلس، ابتدا موضع‌گیری کرده و نظر خود  را به صراحت و شفافیت بیان کردم با اینکه یقین داشتم ریاست محترم آینده مجلس قطعا آقای قالیباف خواهد بود.در برگزاری کنکور پیشنهاد دادم که اگر کنکور به موقع برگزار شود به نفع کشور است و خرسند هستم که ستاد کرونا تصمیم عاقلانه ای گرفت و کنکور به موقع برگزارگردید. بنابراین از اینکه شاهد تخریب بنده از سوی برخی رسانه‌ها هستم ، متوجه این نکته می شوم که در  مجلس خاصیتی دارم.

نماینده مردم خرم آباد در خصوص اموال و دارایی های خود، گفت:  زمانی  که رای  آوردم اموال خود را اعلام کرده و پس از اتمام ۴ سال نیزاعلام خواهم کرد اگر افزایش غیر منقول و غیر منطقی نسبت به یک استاد دانشگاه که اکنون حقوق استادی بنده ۱۷ میلیون است و حقوق مجلس را دریافت نمی کنم بود، جوابگو هستم. هیچگاه عرض نکردم در مجلس و نمایندگی از بودجه خود خرج خواهم کرد و چنین ادعایی نداشتم بلکه به طور طبیعی مجلس اختیار دارد یک سری امکانات در اختیار نمایندگان مجلس که تمام وقت انرژی خود را صرف مشکلات مردم می نمایند، بگذارد. ما مدیون انقلاب و خون شهدا و خادم مردم هستیم اما بایستی اسباب این خدمت فراهم گردد؛ همانگونه که رئیس‌جمهور، رهبری، استاندار،بخشدار نیز امکاناتی را باید داشته باشند.در برخی از کشورها نمایندگان مجلس تا ۳۰ نفر مشاور دارند برای اینکه بتوانند کارهای خود را انجام دهند و این بدان معنا است که  جایگاه نمایندگی حساس است. از نظر حقوقی نماینده مجلس هم تراز وزیر است، زمانی که  وزیر به استانی سفر کرده اعم از محافظ، پذیرایی،هزینه رفت و برگشت و... تا چه اندازه بار مالی  دارد یک بارسفر به اندازه حقوق یک نماینده گاها هزینه بر می دارد. نظارت بر مجلس را حق مردم می‌دانم و تمام مسائل بایستی شفاف باشد. آزادی و حق اظهار نظر خود را  با رای تمام دنیا عوض نخواهم کرد. ساختار سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بنده اینگونه تنظیم نشده که هر مطلبی را که بنده بگویند دیکته نمایم‌.  اگر سازش کار مجلس یازدهم شفاف باشد عیب های مجالس گذشته روشن می‌شود کما اینکه وقتی آقای رئیسی تشریف آوردند امثال طبری ها کشف شدند و ان‌شاءالله به لطف خدا این موج تخریبی هم که با مورد دنا پلاس شروع شده است بعد از مدتی به واسطه تقوایی که در بسیاری از نمایندگان مجلس می‌بینم به خودشان باز خواهد گشت.

وی در رابطه با صحبت های آقای دکتر کامران وآقای توکلی، بیان کرد: این عزیزان تازه یادشان افتاده که توجیه کنند که چه کسی ماشین بگیرد یا نگیرد.صحبت بنده این است که آقای توکلی و دکتر کامران که شاید اکنون سودای بازگشت به نمایندگی اصفهان را دارید آیا شما آن زمان نمی توانستید بیان کنید که از چه حقوق و مزایایی برخوردار هستید. اگر امثال شما که از اول انقلاب در مناصب مختلف حضور داشته مسائل را بازگو کرده و مصلحت جویی نمی کردید، بسیاری از مسائل افشا می شد. نه اکنون که دیگر کنار رفتید و برای پر کردن اوقات فراغت خود نقدی به مجلس یازدهم می زنید در عین حال دست شما درد نکند ما نقد شما را میشنویم شاید در لابلای آن حرف حقی هم باشد. روال فعلی مجلس این است که دو قسمت حقوق و مزایا برای نمایندگان در نظر گرفته شده یک حقوق مانند افراد دیگری که مخارج زندگی شخصی طرف است که این حقوق حدود ۱۱ میلیون است که ما نمی‌خواهیم بگیریم و همان حقوق دانشگاه را دریافت می کنیم و دیگر حق سمت است و  این  حق سمت صرفاً برای ایفای وظایف نمایندگی اعم از هزینه  سفر ، اجاره دفتر، بعضی از نمایندگان ما از شهر خودشان هر هفته به تهران سفر می کند هزینه اجاره مسکن، هزینه تلفن، افرادی که دفتر کار می‌کنند که ۸ میلیون حقوق به آن ها پرداخت می کنیم، هزینه لوازم دفتر که بنده ۳۰ میلیون لوازم خریداری کرده و از ارگان های دولتی هم کمک نگرفتم. رهن دفتر نمایندگی بنده  ۴۰ میلیون و یک میلیون و هفتصد اجاره دفتر خرم‌آباد را پرداخت می نمایم.  گاهی در تهران در روز ۲۰۰ هزار تومان هزینه  اسنپ پرداخت می کنم .

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، افزود: با این شرایط برای اجاره مسکن در تهران وام ۲۰۰و۳۰۰ میلیونی دریافت کرده و با آن یک آپارتمان اجاره و لوازم آن را خریداری نموده و هزینه پرداخت وام قسط بندی و ماهیانه از حقوق بنده  کسر می گردد و برای رفت و آمد از خرم آباد به تهران خودرو دنا پلاس گرفته زیرا  از ایمنی برخوردار و باخانواده به تهران می آیم و مسیر طولانی است. ما نماینده‌ای داریم که به خاطر رفت وآمد خانمش  فلج شده است. اینها را مردم نمی بینند و بهای این اتفاق برابر با هزینه چند ماشین می‌شود. بعضی از دوستان انقلابی حواسشان باشد که در زمین ضد انقلاب علیه مجلس ۱۱ بازی می‌کنند. دشمن زودتر از دوستان ما فهمیده که کجا را هدف قرار دهد. به آن دلیل که  مجلس یازدهم خار چشم دشمنان است، مورد هدف  ضد دشمن واقع می گردد.
کد خبر: ۱۲۲۹
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha