index4
به گزارش تهران پرس و به نقل از روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س) تهران،در این مراسم که با حضور مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س) و شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی(س)، حمیدعلی صمیمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران، فتاحی مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران، رزاقی مدیرکل امور ایثارگران آموزش و پرورش برگزار شد پیروز حناچی شهردار تهران به صورت زنده از طریق ویدئو کنفرانس،با اشاره به اینکه از ۳۶ هزار دانش‌‌آموز شهید کشور، ۳۹۵۰ شهید در بهشت‌زهرا(س) آرمیده‌اند گفت: این آمار در مقایسه کل شهدای جنگ تحمیلی و گروه‌های مختلف قابل توجه است.


شهردار تهران اقتدار و سربلندی امروز جمهوری اسلامی را مدیون رشادت ها، ازخودگذشتگی‌ها و خون شهدا عنوان کرد و گفت: هر چه امروز داریم از مقاومت و سربلندی جوانان غیور ایرانی اسلامی است و سربلندی و اقتدار امروز ایران مدیون خون شهدا و جانفشانی آنهاست.

حناچی افزود: در حالی امروز دهمین زنگ دانش‌آموز شهید نواخته می‌شود که ما در شرایط کرونایی قرار داریم اما همکارانمان در سازمان بهشت زهرا(س) تلاش می‌کنند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این برنامه متوقف نشود و با حضور محدودی از خانواده معظم شهدا و جانبازان برگزار شود.


سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) در ابتدای این مراسم با اشاره به نواخته شدن دهمین زنگ دانش آموز شهید اظهار کرد: امسال دهمین سال از این مراسم در شرایط سخت و کرونایی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در ۸ سال جنگ تحمیلی با ۸۰ کشور از جهان جنگید و از ۳۶ کشور نیز اسیر گرفت و سربلندی و سرافرازی ایران امروز مدیون خون شهدا است.


مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به اینکه ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید برای سربلندی ایران اسلامی در ۸ سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب شده‌اند گفت: در طی سالهای گذشته نواخته شدن زنگ دانش‌آموز شهید در استانهای مختلف نیز انجام شده است و این کار در تهران نیز با همکاری بنیاد شهید و آموزش و پرورش صورت گرفته است.

در پایان این مراسم به یاد شهدای دانش‌آموز آرمیده در بهشت زهر(س) به صورت نمادین تعدادی درخت در کنار گلزار شهدا بهشت زهرا(س) غرس و همچنین تعدادی کبوتر رها شدند.
کد خبر: ۱۲۰۹
۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha