IMG-20200915-WA0014
مانی، کودک کولبر ۱۴ ساله برای تهیه تبلت؛از کوهستان سقوط کرد مانی، کودک کولبر ۱۴ ساله برای تهیه تبلت؛از کوهستان سقوط کرد

سیدمانی هاشمی کودک ۱۴ ساله ساکن روستای شمشیر در توابع پاوه کرمانشاه در تاریخ ۱۶ شهریور سال جاری در حال کولبری از کوهستان سقوط کرده و متاسفانه دچار جراحت های عمیق شده است. مانی علت فعالیت اخیر خود در کولبری را تهیه تبلت جهت استفاده خود و خواهرش جهت اتصال به دنیای مجازی و بهره مندی از سامانه آموزشی شاد اعلام کرده است.

متاسفانه هر از گاهی خبری از آسیب دیدگی یا جراحت کولبران در مناطق کوهستانی غرب کشور به گوش می رسد. اما در این بین شنیدن اخبار آسیب دیدگی کودکان کولبر در این نوع از اشکال بد کار که حتی در صورت عدم وجود صانحه؛ منجر به بروز آسیبهای جدی فیزیکی کودک خواهد شد؛ باعث ایجاد حساسیت بیشتری در فضای جامعه می گردد.

اینکه چرا ممنوعیت یا محدودیتی برای بکارگیری کودکان در این نوع از مشاغل سخت و اشکال بد کار وجود ندارد یا عدم وجود آموزش و آگاه سازی خانواده ها از عواقب بکارگیری کودکان در این اشکال بد کار؛ جزو مطالبی است که از یکسو بایستی با جدیت بیشتری مورد بحث و بررسی قرار گرفته و از سوی دیگر؛ راهکارهای جایگزین و نظارت های بیشتر از سوی متولیان در دستور کار قرار گیرد

در پایان خاطر نشان می سازد که خانواده مانی توان مالی کافی برای پرداخت هزینه ها مربوط به جراحی این کودک کولبر را نداشته و نیازمند همکاری و مداخله بهزیستی و سایر ارگانهای ذی ربط برای برطرف نمودن مشکلات این کودک و خانواده اش می باشد.
کد خبر: ۱۱۸۹
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha