محسن_زنگنه
محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات، زاوه و عضو کمیسیون اقتصاد در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تهران پرس در توضیح نشست یکشنبه (۲۳شهریور) که بصورت غیر علنی در مجلس با حضور وزیر اقتصاد،رئیس کل بانک مرکزی، اعضای نمایندگان مجلس، رئیس مجلس در مورد بررسی وضع بازار بورس و نوسانات قیمت ارز برگزارگردید، اظهارداشت: در جلسه نمایندگان، نکاتی را مطرح کردند. یکی از نکات ارائه شده،  گلایه مندی از وزارت اقتصاد و عدم استفاده سازمان بورس از ابزارهای نظارتی خود برای تعدیل بازار و جلوگیری از رشد حباب گونه بود.

این نماینده مجلس، افزود: از گله مندی های اعضای مجلس این بود که چرا زمانی که رشد ۵۰ درصدی را در شاخص شاهد بودیم، سازمان بورس از مکانیسم برگزاری کنفرانس استفاده نکرده و باعث سقوط گردید. بازار سرمایه به برخی از تکالیف خود برای حفظ و صیانت از سرمایه استفاده نکرده و دلیل این امر را عدم اختیارات کافی وزارت اقتصاد برای "نظارت برخط" در بازار سرمایه دانسته اند.

وی، تصریح کرد: در بخش دیگر جلسه آقای همتی - رئیس بانک مرکزی- توضیحاتی را در رابطه با افزایش قیمت دلار مطرح و نمایندگان نیز نقطه نظرات خود را بیان نمودند.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس  در خصوص اینکه نگاه وزیر اقتصاد به بورس چگونه است، بیان داشت: نگاه ایشان مثبت بوده و در آینده روند معقول تری را طی خواهد کرد علی الخصوص با برخی از اختیاراتی که به وزارت اقتصاد دادند به نفع بازار سرمایه خواهدبود.

نماینده مردم تربت حیدریه، اشاره کرد: بازار سرمایه جنسی از افت و خیز ها را دارا می باشد. در قضیه کرونا  سهام بسیاری از شرکت ها افت کرد و نباید انتظارات مردم نسبت به بورس را غیر واقعی جلوه دهیم. مسئولان ارشد کشور تصویری که در بازار سرمایه برای مردم ارائه دادند، واقعی نبود.

انتهای پیام/*

 
کد خبر: ۱۱۷۷
۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha