۱۰۷۱۳۱۵_۶۳۸
به گزارش تهران پرس و به نقل از آی هینا، محمد هاشمی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت، در رزمایش سایبری بیمه سلامت در یزد افزود: انجام ارزیابی وسع برای متقاضیان پوشش بیمه سلامت در شرایط عادی به یک ماه زمان نیاز دارد که در شرایط شیوع ویروس کرونا این زمان به یک روز کاهش یافته است. زیرا مدت زمان بستری این بیماران ۶ تا ۱۴ روز است. البته انجام ارزیابی وسع بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.


وی بیان کرد: با توجه به شرایط خاص پیش آمده، هر فردی که از قبل بیمه نبوده، بر اساس تشخیص پزشکان و در صورت ابتلا به کرونا، مجاز به استفاده از بیمه سلامت شده و ارزیابی وسع فرد متقاضی در یک روز انجام می‌شود.

هاشمی اظهار کرد: همچنین سایر خدمات تشخیصی برای بیماران مبتلا به کرونا مانند سی تی اسکن تحت پوشش بیمه سلامت است. ۹۰ درصد هزینه‌های این بیماران در بخش بستری با تعرفه دولتی و ۷۰ درصد هزینه بخش سرپایی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت گفت: تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه نیز در دو نوبت انجام شده است. البته طرح نسخه الکترونیکی در ۲۳۵ شهر اجرایی شده است. همچنین انجام استحقاق سنجی به معنی احراز هویت با کد ملی از تیر ماه، حذف دفترچه کاغذی از مرداد ماه در بخش سرپایی، استقرار سامانه رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری از جمله اقدامات دیگر سازمان بیمه سلامت است.

وی بیان کرد: سامانه ۱۶۶۶ نیز در دوران شیوع کرونا با ارائه مشاوره‌های تلفنی به مردم منجر به کاهش بار مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و در نتیجه کاهش اضطراب جامعه شد. گروهی شامل پزشکان و پرستاران، آخرین اطلاعات مربوط به این بیماری را از طریق سامانه ۱۶۶۶ در اختیار بیمه شدگان قرار دادند.

هاشمی گفت: ساخت کلیپ‌های آموزشی نیز از جمله اقدامات سازمان بیمه سلامت برای آگاهی بخشی به جامعه در زمینه مقابله با ویروس کرونا بود.
کد خبر: ۱۱۷۸
۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha