۲
به گزارش تهران پرس و به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، بازدید از عملیات اجرایی فاز دوم پایانه شهیدکلاهدوز در خط ۴ با حضور علی امام مدیرعامل شرکت مترو، مشاوران و مدیران اجرایی این پروژه انجام شد.


مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به آنکه این پروژه درمجموع ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، عنوان کرد: پروژه پایانه شهید کلاهدوز در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار در حال ساخت است.این پروژه شامل ۳ فاز است؛ فاز یک در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده است. در حال حاضر عملیات عمرانی فاز دوم شامل بخش تعمیرگاهی در حال اجرا است.آغاز به کار فاز دوم به دلیل شیوع ویروس کرونا با کمی تاخیر انجام شد اما امیدواریم تابستان سال آینده این فاز را به بهره‌برداری برسانیم.


او در ادامه گفت: به‌طور استاندارد ۱۰ درصد از قطارها باید برای تعمیرات اساسی یا دوره‌ای در پایانه‌ها بوده و ۱۰ درصد نیز باید برای شرایط اضطرار در حالت آماده‌باش قرار داشته باشند؛ تنها در این صورت است که می‌توان به شرایط پایدار دست‌یافت. راه‌اندازی پایانه شهید کلاهدوز در همین راستا مد نظر قرار داشته و ضمن تسهیل کاهش سرفاصله حرکتی در خط ۴، به اتکاپذیری خط کمک شایان توجهی می‌کند. تجهیز این پایانه ازجمله تامین تجهیزات تعمیرگاهی، سیستم شستشوی قطارها و بالابر، توسط یک پیمانکار به‌صورت جداگانه انجام خواهد شد.

 

مدیرعامل متروی تهران با اشاره به اینکه سیستم شستشوی قطارها که به‌صورت مکانیزه در نظر گرفته‌شده توسط شرکت‌های داخلی تامین می‌شود، عنوان کرد: این در حالی است که این سیستم در سال‌های گذشته از شرکت‌های چینی خریداری می‌شد. سایر تجهیزات تعمیرگاهی البته باید از خارج کشور تهیه شود.

 

مدیرعامل شرکت مترو در پایان با تاکید بر اهمیت راه‌اندازی پایانه‌ها در ابتدا یا انتهای خطوط گفت: پایانه‌ها بخش مهمی از خطوط مترو هستند که عمده کاربری آنها علاوه بر تسهیل و تنظیم سرفاصله حرکتی قطارها، پارک شبانه ناوگان، انجام بازرسی، تعمیرات لازم و شستشوی واگن‌ها است.
کد خبر: ۱۱۷۰
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha