رضا+کرمی+محمدی
به گزارش تهران پرس و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رضا کرمی محمدی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: یکی از اولویت‌ها و اهداف اصلی مدیریت بحران بحث آموزش همگانی به شهروندان است تا آنان بدانند که در هنگام وقوع بحران‌های مختلف چه رفتاری از خود بروز بدهند و حتی آن دسته از شهروندانی هم که آموزش‌های بیشتری را فراگرفته‌اند بتوانند در امور مربوط به مدیریت بحران در سطح محله خود مشارکت کنند، در همین راستا نیز گروه‌های دوام یعنی گروه داوطلب واکنش اضطراری محله شکل گرفت.

وی با بیان اینکه خانه‌های دوام نیز به همین منظور در شهر تهران افتتاح شدند، گفت: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با استفاده از ظرفیت این گروه‌ها اقدام به ارائه آموزش‌های مختلف مقابله با بحران و آمادگی در برابر آن به شهروندان کردند. اما متاسفانه با شیوع کرونا و محدود شدن ترددها و اجتماعات امکان آموزش‌های حضوری نیز بسیار کم شد.


رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه نیاز به آموزش در بحث مدیریت بحران به طور جدی وجود دارد، اظهارکرد: متاسفانه وضعیت خوبی از نظر آموزش‌های مربوط به آمادگی، مقابله، بازتوانی و پیشگیری در برابر بحران‌ها و خسارت‌های ناشی از آن نداریم به همین دلیل نیز سازمان مدیریت بحران شهر تهران، طرح آموزش مجازی به شهروندان را در دستور کار خود قرار داد.

وی با بیان اینکه این سامانه از امروز رونمایی شد، اظهارکرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به نشانی www.pc.tdmmo.irآموزش‌های لازم را برای آمادگی در بحران حوادث و بحران‌ها و بالاخص زلزله را فرا گرفته و با نقاط امن محلات خود در هنگام حوادث نیز آشنا شوند.

به گفته کرمی محمدی، این آموزش‌ها شامل ۱۴ ساعت آموزش مجازی و یک دوره یک‌روزه آموزش عملی است که در خانه دوام و ایمنی نهادی مردمی در سرای محلات سطح شهر تهران برگزار خواهد شد، که با توجه به شرایط کرونا تلاش شد تا بیش از ۸۰ درصد آموزش‌ها در فضای مجازی انجام شود و شهروندان می‌توانند باقی مانده این آموزش ها را  که شامل فعالیت فیزیکی و اقدامات عملی است در فرصتی مناسب و حتی پس از فروکش کردن کرونا در خانه‌های دوام یا پایگاه‌های مدیریت بحران مناطق ۲۲ گانه شهرتهران فرا بگیرند. در سال‌های قبل اگر فردی قصد شرکت در دوره‌های آموزشی این خانه را داشت باید به صورت حضوری در کلاس‌های آموزشی حضور پیدا می‌کرد که این موضوع باعث می‌شد که اگر شخصی امکان حضور در کلاس را نداشت، عملا نتواند عضو خانه دوام و ایمنی شود.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه شرکت در این دوره‌ها رایگان است افزود: شهروندان با گذراندن دوره‌های آموزشی مدیریت بحران، میزان آگاهی و آمادگی خود را در برابر مخاطرات طبیعی مانند زلزله ارتقاء می‌دهند. این نیروهای داوطلب مردمی با توجه به آموزش‌هایی که دیده‌اند، در زمان بروز بحران می‌توانند یاریگر خود، خانواده و در صورت امکان هم محله‌ای‌های خود باشند.

وی درباره محتوای آموزش‌های مجازی نیز گفت: آموزش‌های مجازی شامل مواردی نظیر  شناخت مخاطرات طبیعی و اقدامات،  فوریت‌های پزشکی، مبانی اطفاء حریق،  برنامه ریزی در خانواده برای شرایط اضطراری، حمایت‌های روانی در بحران،  مهارت های بقاء در شرایط اضطراری و ... است.

به گفته کرمی محمدی، افرادی که دوره‌های آموزشی را با موفقیت طی کنند عضو خانه دوام و ایمنی می‌شوند و می‌توانند ضمن دریافت کارت عضویت در مانورها و سایر برنامه‌های مرتبط با مدیریت بحران که در محله و منطقه محل سکونت خودشان برگزار می‌شود، شرکت کنند.
کد خبر: ۱۱۷۱
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha