۲۴۴۲۲۸۶-۱
«مالک شریعتی‌نیاسر» نماینده مردم تهران و سخنگوی کمیسیون انرژی در دوره یازدهم  مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تهران پرس در توضیح جلسه امروز (سه‌شنبه) این کمیسیون، اظهارداشت: در جلسه امروز به ارائه گزارش نمایندگان انجمن سازندگان تجهیزات نفت پرداخته شد که در ادامه محورهایی از قبیل وجوب تخصیص ارز، خرید کالاهای تولید داخل که نباید از خارج خریداری شود، بحث بازبینی در قانون خرید داخل در قیاس با خریدهای خارجی، پیگیری و نظارت بر اجرای مصوباتی که قبلا به عنوان قانون و آئین‌نامه موجود است، مورد بحث و تفحص قرار گرفت.

نماینده مردم تهران درمجلس، عنوان کرد : در خاتمه درباره کمک به صدور خدمات فنی مهندسی و صدور تجهیزات ساخت داخل مذاکره شد. قرار شد این مورد توسط کمیسیون انرژی پیگیری و مطالبات انجمن سازندگان تجهیزات نفت از طرف مسئولان اجرایی دنبال شود.

مالک شریعتی، اشاره کرد: در بخش دیگری از جلسه، گزارش کارشناسان دبیرخانه شورای عالی امینت ملی در خصوص طرحی که برای حامل‌های انرژی و یکپارچه سازی تعرفه‎های آنها عرضه دادند، مورد مباحثه و تفحص قرار گرفت ولیکن به تضمینی منتهی نگردید زیرا بنا بر تصمیم‌گیری نبود و گزارشی بود از فکرواندیشه تازه در حوزه یکپارچه سازی نظام تعرفه گذاری آورنده های انرژی با تعریف واحد مشخص که قابل تبدیل باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:  پاسخ زنگنه به نامه دوهفته قبل رییس کمیسیون انرژی در مورد اجرایی شدن قانون پتروپالایشگاه‌ها مطرح شد و او اعلام کرد که شرکت‎های متقاضی را انتخاب و ظرفیت‌ها را اعلام کردیم و منتظر تشکیل جلسه هیئت امنای صندوق توسعه ملی، هستیم برای اینکه بحث تنفس خوراک براساس جدول پیشنهادی وزارت نفت مصوب شود، لذا وزرات نفت آمادگی دارد که مجوز پترو پالایشگاه‌ها را صادر و کار را آغاز کند‌.

شریعتی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین وزیر نیرو پاسخ به سوالات نمایندگان را به صورت مکتوب ارسال کردند که برخی از اعضا نسبت به عدم تطابق با مکالمه‌ای که داشتند، شکایاتی داشتند؛ لذا امر گردید در جلسات بعدی موضوعات را مطرح کنند و مسئولین وزارت نیرو، پاسخ دهند.
کد خبر: ۱۱۵۲
۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha