d81df70e-044a-460c-8391-41c438aca377
علی خضریان نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اصل ۹۰ در دوره  یازدهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به سفر تعدادی از نمایندگان مجلس به حوزه‌های انتخابیه جنوب استان سیستان و بلوچستان، گفت: از صبح روز گذشته با جمعی از نمایندگان به دعوت معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار به این منطقه سفر کردیم. این سفر در ادامه سفرهای نظارتی است که جمعی از نمایندگان با هدف بررسی مسائل و مشکلات کشور  انجام می‌دهند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حاشیه‌نشینی شهرستان چابهار، افزود: اکثر مشکلات حاشیه‌نشینی محصول ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی است چرا که مردم این منطقه با وجود ظرفیت‌های متنوع اقتصادی با فقر و تنگدستی مواجه هستند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات مردم در شهرستان چابهار عدم رسیدگی و صدور مجوز برای صیادان بومی منطقه است که قرن‌ها به این کار مشغول هستند در حالی که مجوز صید صنعتی ترال برای برداشت هزار تن ماهی صادر می‌شود. با توجه به اینکه شغل عموم مردم ساحل نشین چابهار صیادی و ماهی‌گیری است، این موضوع را باید در مجلس از طریق سازمان شیلات و دیگر دستگاه‌های اجرایی پیگیری کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در اسکله بریس، جنوب شرقی‌ترین نقطه کشور و در نزدیکی پاکستان طی جلسه‌ای مشکلات موجود را با حضور کارشناسان و مدیران بحث کرده و نحوه و چگونگی رفع این معضل را پیگیری کردیم.

خضریان افزود: عصر دیروز با جمعی از نمایندگان ⁧‫مجلس‬⁩ از منطقه ⁧‫دشتیاری‬⁩ بازدید کردیم. در طول مسیر درحالی شاهد هدر رفت آب سدهای پیشین و زیردان به دلیل فقدان ⁧‫مدیریت آب‬⁩ بودیم که مردم این منطقه از آب بدون کیفیت هوتک جهت شرب بهره می‌بردند.

‏طبق آمار دریافتی منطقه دشتیاری پایین‌ترین سرانه ⁧‫آموزش‬⁩ و ⁧‫بهداشت‬⁩ را در کشور داراست؛ بطوریکه حدود ۹۶۰۰۰ کودک ۶ تا ۱۱ ساله در مقطع ابتدایی ثبت نام نکرده‌اند و متاسفانه برخلاف ⁧‫عدالت آموزشی‬⁩ از سال ۹۲ تاکنون فاصله هزینه برای آموزش بین ⁧‫بلوچستان‬⁩ و تهران ۱۷برابر افزایش یافته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین تصریح کرد: امروز نیز ضمن بازدید از منطقه قصرقند در جلسه با مسئولان اجرایی استان سیستان و بلوچستان، مشکلات مناطق مختلف بازدید شده، بررسی شد و برای برخی از آنها که در کوتاه مدت قابل حل و بر معیشت و رفاه مردم موثر است، تصمیم گیری گردید. مسائل و مشکلات میان مدت و بلند مدتی که با بی تدبیری مسئولان در سال‌های گذشته مانع استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی این منطقه شده نیز بررسی و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس افزود: در این سفر سید نظام الدین موسوی، احمد نادری، مجتبی رضاخواه، روح الله ایزدخواه نمایندگان مردم تهران، عباس گلرو نماینده مردم سمنان، جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت حضور داشتند. طبق برنامه ریزی قرار است امشب با دعوت آقای درخشان به حوزه انتخابیه ایرانشهر رفته و مشکلات آنجا را از نزدیک بررسی کنیم.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۱۱۴
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha