حسین-زاده-۲۸۰x182
حسین حسین زاده نماینده مردم لارستان، اوز، خنج، گراش و رئیس کمیته نفت و فرآورده های نفتی و عضو کمیسیون انرژی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تهران پرس در رابطه با اینکه بعد از سپری شدن ۱۰ سال از صدور کارت سوخت و تحمیل هزینه و مشکلات سامانه و کشمکش های روزانه شرکت ملی پخش با معضل کارت سوخت آیا مجلس طرحی برای حذف کارت سوخت خواهدداشت، اظهارداشت: این مساله مربوط با سازوکار پخش و پالایش می باشد و ارتباطی به مجلس ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص اینکه در هیچ جای دنیا تخصیص سهمیه بنزین به افراد تجربه نشده و چرا ما در ایران از این روش استفاده می کنیم، بیان داشت: نرخ بنزین، وضعیت آن، سهمیه بندی به خانوارها در کشور ما متفاوت بوده زیرا  اتفاقات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خاص خود را داریم. قسمت اعظمی از هزینه بنزین را دولت بصورت یارانه به مردم داده و در قالب حامل ها ارائه می گردد.

وی در مورد اینکه نرخ بنزین فوب خلیج فارس پایین آمده و بهتر نیست بیاییم نرخ بنزین را در کشور تک نرخی کنیم و درآمد حاصل از آن را به شکل یارانه به افراد اختصاص دهیم که اتفاق آبان ماه سال گذشته پیش نیاید، افزود: فعلا مجلس  برای تک نرخی شدن بنزین و تغییر و سازوکار آن برنامه ای ندارد . طرح هایی نیز داریم که در مجلس چکش کاری می شود اما به امسال نخواهد رسید.

نماینده مردم لارستان، گفت: کاری را انجام خواهیم داد تا بنزین به تمام خانوارها تعلق گیرد. کسانی که خودرو داشته و بنزین مصرفی خودرا استفاده نموده و نیز کسانی که از بنزین خود استفاده نکرده اند در پایان ماه ذخیره داشته باشند یا هزینه آن  در قالب یارانه به کارتشان واریز گردد.

وی در رابطه با اینکه خانواده هایی هستند که خودرو ندارند چطور مورد حمایت قرار می گیرند، افزود: درست است که این خانواده ها از انرژی استفاده نکرده ولی هزینه هایی را متحمل می شوند و و لذا برای آن ها می خواهیم کاری کنیم که هزینه بنزین در قالب یارانه به کارت آن ها واریز شود.

انتهای پیام/

 
کد خبر: ۱۰۶۴
۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha