۶۷۱۲
دکتر مهدی تقوی کارشناس اقتصادی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تهران پرس در رابطه با اعلام رئیس جمهور مبنی بر اینکه مردم همه چیز را به بورس بسپارند و این در حالی است که اوضاع بورس نابسامان است، اظهارداشت: مردم اکنون دیگر پولی ندارند، تورم اقتصادی بالای ۴۰درصد باعث گردیده که مردم آن پس انداز مالی را که در قدیم داشتند دیگر نتوانند ذخیره کنند.

وی در ادامه، تصریح کرد: دولت ۱۰ درصد حقوق را افزایش داده و این درحالی است که تورم ۴۰ درصد افزایش یافته است. قدرت خرید روزبه روز پایین تر می آید. از طرفی هم شرکت های بورسی امکان دارد که وضع آن ها هم خراب باشد که سود سهام را پرداخت نمی کنند.

این اقتصاددان در رابطه با اینکه از زمانی که صندوق دارایکم وارد بورس شد و دولت سهام دولتی خودرا فروخت ما شاهد ریزش شدید قیمت سهام بصورت آبشاری بودیم، بیان کرد: این موضوع به بی تدبیری دولت بر می گردد. مردم مانند گذشته علاقه ای دیگر به خرید سهام ندارند زیرا مردم باید پس انداز داشته باشند که با این تورم ۴۰ درصد هرگز نخواهند توانست پس انداز داشته باشند.

دکتر تقوی در خصوص اینکه اقتصاد دولت آقای روحانی اقتصادی ورشکسته است و رئیس جمهور بعدی که این منصب را خواهد گرفت چطور جبران این همه ورشکستگی و کسری بودجه  را خواهد کرد، گفت: مسئله اصلی مربوط به تحریم های آقای ترامپ در ایران بر می گردد و اگر رئیس جمهور جدید آمریکا روی کار آید اقتصاد تکانی خواهد خورد.

وی در رابطه با اینکه دلایل  مشکلات اقتصادی ایران چه می باشد، بیان داشت: اولا مشکل اصلی به دلیل تحریم های ایران و ثانیا تورم ۴۰ درصد و ثالثا کاهش صادرات نفتی می باشد.

این اقتصاد دان در پایان در مورد اینکه چه پیشنهادی در رابطه با سرمایه گذاری اندوخته های مردم دارید، افزود: به نظر بنده اگر مردم پولشان را در بانک با همان سود ۱۵ درصد بگذارند بهتر از این است که در بورس سرمایه گذاری کرده و تمام دارایی خودرا از دست دهند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۰۲۶
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha