۴bmt4940517ce4lp7m_800C450-1
سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تهران پرس در رابطه با ۲۶مرداد و سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و یادو خاطره شهدا، جانبازان و ایثارگران در دوران ۸سال دفاع مقدس، اظهارداشت: سالروز بازگشت آزادگان سرافراز را به میهن اسلامی تبریک عرض می نمایم و درود می فرستیم به ارواح پاک آزادگان که آثار اسارت باعث گردید که غریبانه به رفقای شهیدخود بپیوندند. وزیر نفت و نیز خلبان شجاع ما سرلشگر لشکری که عوارض اسارت سبب شهادت این عزیز گردید و طولانی ترین دوره اسارت نیز برای او بود. عنوان زیبای آزادگی برازنده کسانی است که در شرایط سخت کوتاه نیامدند. مجهزترین یگان ها و افراد زبده آموزش دیده را عراقی ها داشتند ولیکن در میدان جنگ تعداد بسیاری از آن ها تسلیم می شدند و تعداد ۱۰ هزار از اسرای عراقی توبه کرده و به رزمندگان ما پیوستند.

وی در ادامه، تصریح کرد: ایدئولوژی ۲ طرف که یک طرف بر اساس مکتب و تفکر اسلامی و دیگری بر اساس تفکر ناسیونالیسم به نام بعث بوده که هیچ گونه انگیزه ای برای مقاومت نداشت . اگر بخواهیم بر اساس رفتار ظرفیتی بررسی کنیم یک طرف چهره نورانی و طرف دیگرچهره بسیار ظلمانی داشت. نوع نگهداری اسرای عراقی و اسرای ایرانی متفاوت بود؛ تشنگی دادن به اسرای ایرانی رویه ای در بین بعثیون عراقی بود. لذا ریزش اسرای عراقی در پیوستن به جبهه حق موجب شد که یگان هایی از اسرای عراقی تشکیل گردد و علیرغم تلاش هایی که منافقین انجام دادند، هیچ گاه موفق نشدند که چنین پدیده ای را در میاناسرای ایرانی رقم بزنند و لذا آخرین اسیر ما سال ۱۳۸۲ آزاد می شود و این اسرا هیچ گاه سستی به خود راه نداده و ذره ای از ننگ پیوستن به دشمن و تمکین و خواسته دشمن را در دوران اسارت نپذیرفتند.

سردار سنایی راد در رابطه با اینکه آیا دفاع پایدار خواهدبود، عنوان داشت: تا زمانی که ما به دنبال عزت بوده و دشمن نیز درپی درهم شکستن این عزت می باشد دفاع باقی خواهد بود. هر جامعه و ملت پویایی دشمن دارد. در جنگ نیابتی داعش رشد کردو در واقع هیچ حدومرز خاصی نداشت، اما همان شقاوتی را که بعثیان داشته داعش ها نیز آن را با ضریب بالاتر داشتند ؛ زیرا کینه آن ها به مراتب بیشتر بوده و شکست بعثی ها آن ها را به دامن داعش هایی که پژواک صدای بعث را با ضریب بالاتر در منطقه سردادند . از جنس مقاومت دوران دفاع مقدس بود که پرچم داعش را پایین کشی  و فرمانده لشکرثارالله زمان جنگ، فرمانده نیروی قدس شد که در برابر این جنگ جدید هم همان رشادت را داشت .

معاون سیاسی دفتر عقیدتی فرماندهی معظم کل قوا ، ادامه داد: این فرمانده رفتار انسانی که در جنگ با بعثی ها داشت در مقابل نیروهای تکفیری نیز همان را بکار برد و سرانجام پرچم تکفیری ها توسط این سردار رشید پایین کشیده شد. در ادامه اربابان زمان جنگ که با ما می جنگیدند اربابان داعشی بودند که قهرمان چند تروریزم را به شکل ناجوانمردانه ای به شهادت رساندند . اگر بخواهیم ضربه متقابل زده و انتقام بگیریم ، محتاج روحیاتی هستیم که در دوران دفاع مقدس بود و همچنان باقی است. اگر آن زمان امثال شهید فهمیده ها الگو شدند امروز هم شهید حججی ها الگو شدند و باعث شرافت و عظمت مردم و اسلام گردیدند.
کد خبر: ۹۸۴
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha