۱۳۰۸۸۳۱_۵۸۳

وقتی قرار باشد به کسی هدیه بدهند، معمولاً این هدیه را در ساده‌ترین شکل ممکن به او می‌رسانند. مثلاً اگر بخواهید به خبرنگاران اینترنت رایگان هدیه بدهید، می‌توانید در همان سیم‌کارت‌هایی که دارند این اعتبار رایگان اینترنت داده شود نه اینکه آن‌ها را وادار کنید تا به خاطر ۱۲۰ گیگابایت اینترنت، قید داشتن یک سیم‌کارت خود از اپراتورهای دیگر را بزنند.




دولت دوباره به خبرنگارها اینترنت هدیه داد ??!!


به گزارش باشگاه خبرنگاران تهران ، حسن روحانی که صبح روز ۱۶ مرداد در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت سخن می‌گفت، در پایان با اشاره به فرارسیدن روز خبرنگار اظهار کرد: اعتراف می‌کنم که روزهای سختی را پشت سر می‌گذاریم، در کنار کرونا، تحریم و در کنار تحریم، تحریف و در کنار تحریف، تهدید را داریم و نیز رسانه‌هایی که در خارج از کشور سعی می‌کنند امید را در کشور از میان ببرند که در این زمینه خبرنگاران و رسانه‌های داخلی می‌توانند اثرگذار باشند.

رئیس‌جمهوری همچنین تأکید کرد: به وزیر ارتباطات نیز دستور می‌دهم که امسال مانند سال گذشته برای خبرنگاران در روز هفدهم مرداد که روز خبرنگاران است، هدیه‌ای همانند پارسال در نظر بگیرند و اینترنت مجانی را در اختیارشان قرار دهند.

سال گذشته نیز وی با حضور در حیاط نهاد ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر از دستورش به وزیر ارتباطات برای تأمین اینترنت رایگان اهالی رسانه طی یک سال خبر داد و گفت: یک سال خدمات اینترنتی رایگان برای خبرنگاران، به‌عنوان هدیه دولت در روز خبرنگار باشد.

هدیه دادن به روش دولت؛ سیم‌کارتی را که ما می‌گوییم، بگیرید

روز ۱۸ مرداد برای خبرنگاران پیامکی ارسال شد که در آن آمده بود : «با سلام و تبریک عید غدیرخم و روز خبرنگار، با توجه به ثبت‌نام شما در طرح هدیه روز خبرنگار سال گذشته وزارت ارتباطات، امسال نیز هدیه ۱۲۰ گیگابایت اینترنت یک‌ساله برای شما در نظر گرفته‌شده است.» و در ادامه خبرنگاران را برای دریافت اینترنت رایگان، به همراه یک کد به لینکی در صفحه اپراتور رایتل در فضای وب هدایت می‌کرد.

اما با مراجعه به صفحه مذکور در پیامک ارسال‌شده متوجه شدیم که اینترنت امسال برخلاف آنچه رئیس‌جمهور اعلام کرده «همانند» سال گذشته نبوده است به‌این‌ترتیب که خبرنگاران برای دریافت اینترنت رایگان امسال یا باید رایتلی باشند یا رایتلی شوند. درحالی‌که سال گذشته اینترنت بر بستر سیم‌کارت‌های رایج ایرانسل یا همراه اول به خبرنگاران اهداشده بود.

خبرنگاران از هدیه  اینترنت امسال روحانی ناراضی هستند

یکی از خبرنگاران در گفتگو با خبرنگار گفت: امسال دولت اقدام عجیبی را برای هدیه دادن اینترنت به خبرنگاران انجام داد. ما سال گذشته به‌راحتی از اینترنت در سیم‌کارت‌هایی که داشتیم استفاده کردیم، اما امسال باید به‌اجبار حتماً یک سیم‌کارت رایگان رایتل بگیریم. اگر کسی نخواهد از اپراتور رایتل استفاده کند تکلیفش چیست؟ یعنی دولت به او اینترنت رایگان نمی‌دهد؟

آن‌ها که سال قبل اینترنت هدیه نگرفتند، امسال هم نمی‌گیرند

این خبرنگار ادامه داد: از آن سؤال‌برانگیزتر این است که همکار من سال گذشته نتوانسته از اینترنت رایگان دولت استفاده کند، حالا با فرارسیدن روز خبرنگار دولت پیامک دریافت اینترنت را برای او ارسال نکرده و راهی هم برای معرفی خبرنگارانی که امسال به جمع استفاده‌کنندگان از این هدیه پیوسته‌اند معرفی نکرده است.

یک خبرنگار: تکلیفم چیست که نمی‌خواهم قید سیم‌کارت‌های دیگرم را بزنم؟

یک خبرنگار دیگر می‌گوید: من یک گوشی دو سیم‌کارت دارم که هر دو جایگاه سیم آن پر است و رایتل ندارم و نه امکان خرید گوشی دیگر را دارم و نه می‌توانم قید یکی از سیم‌کارت‌های دیگرم را بزنم؛ چراکه بسیاری از سازمان‌ها و دوستان و آشنایان با این شماره‌ها با من در ارتباط هستند و اصلاً معلوم نیست حالا با گرفتن سیم‌کارت رایتل چطور باید از اینترنت آن استفاده کنم؟

این نوع هدیه دادن هم نوبر دولت در سال آخر است

خبرنگاری دیگر با گلایه اعلام می‌کند: چه ایرادی در روش سال گذشته بود که دولت امسال این کار را به این سختی انجام داده است؟ این اپراتور که ما را وادار به تهیه سیم‌کارت آن کرده‌اند، در بسیاری از فضاهایی که ما در آن مشغول به فعالیت هستیم اصلاً آنتن‌دهی ندارد. این نوع هدیه دادن هم نوبر دولت در سال آخر است. همه منتظریم دولت همان‌طور که گفته به همان روش سال قبل اینترنت هدیه را ارائه کند و یا منتش را از سر ما خبرنگاران بردارد.

روغن ریخته سیم‌کارت هدیه و نذر امامزاده‌ خبرنگاران

یک خبرنگار در اعتراض به هدیه اینترنت امسال رئیس‌جمهور می‌گوید: سیم‌کارت رایتل که خودبه‌خود رایگان هدیه می‌شود و کلی بسته تشویقی هم اعم از پیامک و اینترنت و تماس رایگان و غیره هم دارد . این چه جور هدیه دادنی است که در آن آنچه را همه از رایتل می‌گیرند، با کلی سروصدا به ما می‌دهند و به‌نوعی روغن ریخته رایتل را نذر امام‌زاده خبرنگاران کرده‌اند.

خلاصه اینکه دولت مثل غالب اقدامات عجیب سال اخیر خود در حوزه‌های دیگر که مردم را آزرده است، در حوزه رسانه هم گل کاشت و زمینه نارضایتی و آزار و اذیت خبرنگاران را فراهم آورد. البته بسیاری از خبرنگاران در انتظارند رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات  هرلحظه  تصمیم اهدای اینترنت رایگان به این شکل انحصاری را تغییر دهند تا همه خبرنگاران از این هدیه بهره‌مند شوند.

کد خبر: ۹۵۴
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha