۰۲۷d4fd3-1a36-4915-b7d7-07cff808abda
در روز سه شنبه ۱۴ مرداد ۹۸ سردار حسین رحیمی" رئیس پلیس پایتخت" در اجرای سومین مرحله طرح کاشف که در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار گردید در حضور خبرنگاران اظهارداشت:  ۲۴۴ نفر از سارقین ، افراد حرفه ای، باندی و افرادی که دارای سوابق جرم بودند که  در غالب ۴۹ باند اقدام به سرقت به اشکال مختلف اعم از زورگیری، گوشی قاپی، سرقت محموله سرقت خودرو و موتورسیکلت و لوازم داخل آن  می نمودند، دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی، تصریح کرد: ۵۳ نفر از محکومین فراری که سال ها متواری یا خود را به مراکز معرفی نکرده بودند ، دستگیر گردیدند. ۸ قبضه سلاح گرم و سرد کشف و ضبط شد‌. ۷۰ درصد از متهمان دارای سوابق کیفری بودند. ۴۲۵۵ فقره سرقت کشف شد.

سردار رحیمی ، ادامه داد: ۶۰۰ فقره سرقت به عنف، گوشی قاپی کشف شد. ۱۸۵۰ فقره سرقت خودرو، موتورسیکلت و لوازم داخل آن کشف که در قالب ۱۳ باند فعالیت می کردند.

رئیس پلیس پایتخت از شناسایی قاتلین کهریزک خبردادوگفت: در ۶مرداد ۹۸ قاتلینی در کهریزک صاحب کار خودرا کشته و ۲ دستگاه خودرو را سرقت و در حال خروج ازمرزبودند ؛ که در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شدند. این باند ۳ نفره به یک قتل دیگر در شهرهای شمالی اعتراف کردند.

این مقام ارشد انتظامی در رابطه با دستگیری باند سارقین زورگیر مناطق غرب و جنوب غرب تهران، عنوان داشت: این باند تحت عنوان مسافرکش، مردم را به عنوان مسافر سوار و از مسافران زورگیری و اموال آن ها را سرقت می کردند؛ که دستگیر شدند.

وی در مورد شناسایی باند ۵ نفره سابقه دار منازل، بیان داشت: ارزش اموال سرقتی این باند ۴میلیارد تومان می باشد.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص دستگیری باند جاعلین و سازندگان طلاهای کم عیار ، خاطر نشان کرد: گزارش ها حاکی از آن است که این جاعلان مس را با طلا مخلوط می کردند که تمام عوامل آن دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت در مورد دستگیری باندی که ۶۷ شاکی داشت، گفت: تحت عنوان مامور و در پارک ها اقدام به اخاذی می نمودند و سوژه های خود را از میان دختر و پسرهای جوان انتخاب می نمودند که دستگیر شدند.

وی  در رابطه با دستگیری ۱۵ نفر از عوامل شرکت های دروغین لیزینگ خودرو، بیان داشت: شرکت رسمی لیزینگ خودرو نداشته و مردم به هیچ عنوان اعتماد نکنند ؛ در این خصوص ۱۵ نفر دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی در مورد شگرد جدید کلاهبرداران، افزود: با شناسایی خطوط تلفن همراه رند خاموش که برای افراد متمکن بوده با سندسازی و اسناد دروغین سیم کارت را می فروختند که در این راستا عوامل آن دستگیر شدند.

وی در خصوص اینکه اخیرا عده ای کلاهبردار از داخل زندان خود را به عنوان پرسنل آگاهی معرفی کرده و با دادن شماره حساب و ریختن مقادیری وجه خواهان برگرداندن مال به مالباخته هستند، اشاره کرد: وظیفه پرسنل آگاهی است که اموال به سرقت رفته مردم را کشف نماید و هیچ هزینه ای در قبال تحویل اموال از مردم نخواهد گرفت.

سردار رحیمی در رابطه با پرونده های زمین خواری ، بیان کرد:  پلیس امنیت اقتصادی در رسیدگی به ۴۹ پرونده که ۷/۵ هکتار زمین در تهران وبالغ  بر ۱۰ میلیارد تومان ارزش زمین ها بود ماموریت یافت. ۲۲نفر در این زمینه دستگیر شدند.

 

 

 

 
کد خبر: ۹۳۰
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha