IMG_20200727_135745_818
جعفر قنادباشی کارشناس مسائل آفریقا و خاورمیانه در گفتگوباخبرنگار تهران پرس در رابطه با صحبت های مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در خصوص تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران، اظهارداشت: امریکا می خواهد که تمامی راه های تبادلات ایران را با دنیا مسدود کند یکی از این راه ها فروش سلاح از جانب ایران بوده و راه در آمدی برای ما می باشد که می خواهند این راه را مسدود کنند ولیکن توانایی اجرای آن را نخواهند داشت. در قضیه صدور بنزین به ونزوئلا، شاهد بودیم امریکایی ها توانایی توقف آن را نداشتند.امریکا در مسیر  سیاست فشار حداکثری علیه ایران گام  برداشته و این مسئله را جهانی خواهند کرد.

وی در رابطه با اینکه آیا امریکا در راستای فشار تحریم ها علیه ایران موفق خواهدشدیا خیر، بیان داشت: اگر امریکا به کانال سازمان ملل امیدوار باشد، امیدواری آن بی وجهه و غلط است. از ۱۵ عضو شورای امنیت ، ۱۴ کشور با این طرح مخالفت نمودند  لذا هیچ دورنمایی مبنی بر اینکه بتوانند از طریق سازمان ملل به اجرا در آورند، هرگز نخواهند توانست. با مخالفت این ۱۴ کشور، وجهه آن ها در جهان خدشه دارگردید.

کارشناس مسائل خاورمیانه ، بیان کرد: تحریمات نفتی، اقتصادی علیه ایران تصمیم سازمان ملل نبوده و تصمیم امریکا می باشد. تمامی کشورها را تهدید کرده اند که اگر زمانی با ایران در زمینه های مختلف از جمله دارو و درمان وارد معامله شوند، روابط اقتصادی خود را با آن کشورها قطع خواهند کرد. این تحریم ظالمانه و غیر قانونی است.

وی، ادامه داد: بخش خصوصی در هند  خواهان ارتباط با دنیا می باشد که دولتی بدون اتکا به قوانین بین المللی، شرکت های هندی را تهدید نموده که با ایران وارد رابطه نشوند؛ این شیوه استعماری، استکباری و ضدانسانی است.

قنادباشی در خصوص پذیرش دولت ها در مسئله تجارت آزاد در دنیا، عنوان کرد: تمامی دولت ها این مسئله را امضا کرده که با دنیا آزادانه تجارت کنند؛ چطور تجارت بخش خصوصی را جلوگیری می کنند. امریکا در چهار چوب منافع صهیونیست ها به تحریم ایران روی آورده است. برای آمریکا که کشور ۳۰۰میلیونی بوده و ادعای ابرقدرتی دارد؛ بسی خوارکننده است که در  اجرای سیاست های منطقه ای خود از رژیم اشغالگر صهیونیست تبعیت نماید. کشورهای غربی و صهیونیست، ترامپ را تشویق و ایشان به اجرا در می آورد.

انتهای پیام/

 
کد خبر: ۸۵۸
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha