۱۱
به گزارش تهران پرس، نخبگان و فرهیختگان جوان همیشه سعی نموده اند خود را بدور از مسائل حاشیه ای و سیاسی نگاه داشته و هرگز وارد جناح، حزب یا دسته بندی های سیاسی نشود.

تمام تلاش ما همیشه بر آن است که از هرکسی که از جوانان و جریان نخبگی کشور حمایت نموده باشد، به شرط سلامت و شایسته بودنش، حمایت کنیم و فارغ از جریانات سیاسی؛ هرجا که احساس کنیم برآیند یک فرآیند یا موضوعی به نفع کشور عزیزمان است، وارد شویم و حمایت کنیم . کما اینکه تا کنون هم دیده ایم و شاهد بوده ایم که به درخواست های سیاسی و جناجی جریان های مختلف دست رد زده ایم و بابت حضورهایمان در عرصه های مختلف هم دلیل و منطق داشته ایم.

در این مقطع نیز احساس کردیم باید بیانیه ای صادر کنیم؛ نه برای حمایت از مهرداد بذرپاش! بلکه برای حمایت از جوانگرایی، برای حمایت از جوانانی با مشی و روحیه تحول خواهی و انقلابی گری ... فارغ از اینکه مهرداد بذرپاش وابسته به کدام جریان است؛ باید بدانیم و بپذیریم که جمهوری اسلامی در شرایط کنونی نیازمند فکرهای نو، انرژی های نو و انگیزه های مضاعف است. دیگر با افکار و روش های سی سال پیش نمی توان مسائل روزی که دارای پیچیدگی مرکب هستند را مدیریت نمود. حال برای سازمان با اهمیتی همچون دیوان محاسبات؛ به نظر ما باید افرادی وارد عرصه شوند که حداقل دارای ویژگی های زیر باشد:

۱) جوان باشد:

البته جوان بودن در تعریف ما به لحاظ ظاهری و عدد سن نیست، بلکه معنای داشتن: روحیه ی جوانی و داشتن انگیزه و انرژی و نه روحیه ی خسته و نه نگاه به پست به عنوان یک ابزار درآمد شخصی و گذران زندگی و روزمره ی کار است.

۲) انقلابی باشد:

باید ضمن ایستادگی پای آرمان ها انقلاب، از هیچ جریان و قدرت پشت پرده ای هراس نداشته و هرجا که لازم شد بدون پرده پوشی با قدرت وارد شده و با هرنوع تخلف یا مشکلی به موقع برخورد کرده یا پیشگیری کند.

۳) روحیه تحول خواهی داشته باشد:

مدیری که بداند نیازهای روز جامعه و سیستم های دولتی ما چیست؛ نوآور باشد و از نوآوری ها حمایت کند. باید بتواند موضوعات نرم و دارای پیچیدگی را بشناسد، بتواند لایه های زیرین موضوعات را بشکافد و در نهایت نوآوری ای از جنس نوآوری خوش خیم ( و نه نوآوری که بعدها مشکلی دو چندان ایجاد کند) را منجر شود. با داشتن قدرت شناسایی فرآیندهای پیشین و پیشنهاد اصلاح و بهبود آن ها به مجلس و سازمان ها جهت جلوگیری از هرگونه انحراف.

۴) تجربه اجرایی داشته باشد:

ما بارها شاهد این بودیم که افرادی که بدون تجربه ی مشاغل اجرایی در مشاغل نظارتی مشغول شده اند، چه مشکلاتی برای مجریان بوجود آمده است؛ چرا که همیشه از بیرون گود موضوعات را دیده و هرگز خود درکی از اتفاقات و آنچه که در واقع پیش می آید ندارند، پس مدیری در امور نظارتی موفق تر است که خود نیز سابقه اجرایی داشته و واقعیات کاری را درک کند.

۵) مجلس و قوانین را بشناسد:

دیوان محاسبات یکی از مهم ترین بخش های قوه مقننه است و طبیعتاً فردی که در راس آن می نشیند باید شناخت کاملی از مجلس، قوانین و مقررات و نحوه تعامل با مجلس باشد و چه چیزی بهتر از آنکه رئیسش حدقل یک دوره نمایندگی مجلس را تجربه نموده باشد.

اما نکته پایانی: مگر کشور ما چندتا مهرداد بذرپاش تربیت کرده است که در جوانی چنین مسیرهای طی نموده باشد و در عین حال از بقیه جوانان هم به وقتش حمایت کرده باشد؟ جوانان عزیز؛ نکند سیاست زدگی باعث شود که اگر در حد انگشت شمار جوانانی پیشرفت می کنند؛ ان ها را هم خودمان بزنیم و کلاً دیگر هیچ سهمی از مدیریت کشور خودمان نداشته باشیم. فراموش نکنیم که اگر خیر و منفعت عمومی و Public Policy ها را فدای سیاسی کاری ها و امور سیاسی جناح خویش و Politics کنیم؛ در پیشگاه مردم و خداوند باید جوابگو باشیم.

لذا با توجه به جمیع جهات فوق و اینکه دیدیم این روزها برخی با بی مهری نسبت به ترور جوانان کارآمد کشورمان اقدام می نمایند، ما بر آن شدیم که این بیانیه را صادر کنیم، تاکید می کنیم فارغ از جریانات سیاسی؛ احساس کردیم می بایست کسی که از نظر ما ویژگی های فوق را داشته و در عمل حمایت از جوانان و نخبگان را ثابت نموده است، را حمایت کنیم.

صدری- دبیرکل تشکل نخبگان و فرهیختگان جوان کشور

 

پایان پیام/
کد خبر: ۸۵۰
۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha