c4a0e316-f776-4549-b7a2-a1b9fc8a548a_20200715_144752
به گزارش تهران پرس و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان ها در خصوص تشکیل دولت محلی برای تسریع در حل مشکلات مردم اظهار داشت: 125 هزار و 992 نفر در شوراهای شهر و روستای سراسر کشور فعالیت می کنند که به عنوان معتمدین مردم در شهرها و روستاها محسوب می شوند.

وی ادامه داد: شورای عالی استان ها به عنوان مجلس دوم کشور محسوب می شود ونقش تقنینی و اجرایی به واسطه وجود شوراها و شهرداری ها و دهیاری ها در سراسرکشور دارد.

احمدی بیان داشت: اکثر خدمات در حوزه های مختلف، اجتماعی، فرهنگی و خدماتی من جمله مجوز ساخت و ساز، توسعه فضای سبز، ارائه امکانات بهداشتی ودرمانی و همین طور خدمات شهری توسط مدیریت شهری و روستایی انجام می شود.

رئیس شورای عالی استان ها بیان داشت: شوراهای شهر و روستا سیاست گذاران نقطه به نقطه در کشور هستند که تمامی مشکلات را شناسایی و سیاست گذاری لازم را انجام می دهند و اگر شوراها، شهرداری ها و دهیاری ها نبودند چه نهادی توانایی رسیدگی و حل مشکلات مردم را در موضوعات خدماتی و زیست محیطی داشت؟

وی بیان داشت: وقت آن رسیده است که تمرکززدایی از دولت اتفاق بیفتد و به سمت دولت های محلی حرکت کنیم و مردم مشکلاتشان را در دولت های محلی برطرف کنند.

احمدی بیان داشت: یکی از ارکان تشکیل دولت های محلی اجرای طرح مدیریت یکپارچه شهری و روستایی است که کلیات آن نیز در کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

 
کد خبر: ۷۸۶
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha