به گزارش باشگاه خبرنگاران تهران در مورخه ۹۹٫۰۴٫۰۷ بعد از نماز مغرب و عشاء دکتر زهره الهیان نماینده محترم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع نمازگزاران و اهالی تهرانسر در مسجد جامع حضرت رسول اکرم(ص) تهرانسر به عنوان اولین نقطه از دیدار های مردمی نمایندگان تهران در مجلس اقدام به سخنرانی با موضوعات اقتصاد کشور ، سیاست خارجی و همچنین گفتگو با مردم درباره معضلات و مشکلات موجود در منطقه ۲۱ پرداخت.

سرکارخانم دکتر الهیان در آغاز سخنرانی به مسئله برخود جدی و قاطعانه مجلس با مفسدین اقتصادی اشاره و گفت:

این مجلس می بایست در مبارزه با مفسدین و آنهایی که چنگ انداخته اند بر بیت المال بایستد و با اینها مقابله نماید که این اتفاق هم در حال انجام است. نکته اینجاست که قطعا یکی از جایگاه های مبارزه با مفاسد مجلس است که در کنار قوه قضائیه و دولت باید ریشه مفسدین را از جا بکند، اگر خدای ناکرده نماینده مجلس خودش دستی پاک و قلبی نورانی ندارد که به تعبیر حضرت آقا دربیانیه گام دوم :« اگر مبارزه با مفاسد قرار است انجام شود لازمه اش دست های پاک و قلب های نورانی است» نمی تواند با فساد مبارزه کند.

وی همچنین نسبت به کم کاری دولت در مقابله با فساد اقتصادی موضع گیری نمود:

حتما باید یک نماینده مجلس که به دنبال حقوق ملت هست و قرار است با مفسدین مقابله کند و جلوی فساد را در دستگاه های دولتی بگیرد خودش باید فردی پاکدست باشد وگرنه این می شود که مجلس دهم ۹۰ نفر افرادی که وامدار سرمایه داران بودند و بعضا پرونده های مفاسد اقتصادی داشتند آن ناکارآمدی را در منظر مردم بیشتر جلوه می کند تا احقاق حقوق ملت. این می شود که ما در این مجلس می بایست بطور جدی با دولتی که متأسفانه برخی از مسئولین اش از مردم فاصله گرفتند مقابله کند نه مقابله به معنای اینکه سیاسی کاری داشته باشد یا بخواهد تسویه حساب سیاسی کند بلکه باید در مقابل مسئولینی که متأسفانه نه کارآمد هستند نه پاکدست هستند ، بتواند در مقابل این زیاده خواهی ها قد علم کند و به مشکلات مردم رسیدگی کند. ما در شرایط حاضر منابع کم نداریم در کشورمان ، کشوری غنی داریم نیروی انسانی متخصص داریم جوانانی که امروز شاید حدودا ۳۶میلیون فرد امروز در سنین  19 تا ۴۰ سالگی یعنی سنین جوانی هستند که نیروی مولد این کشور هستند میتوانند چرخ های اقتصاد را بچرخانند اما شاهد هستیم با همین ضعف مدیریت نتوانستیم از نیروهای جوان و کارآمد استفاده لازم را ببریم و برای آنها اشتغال ایجاد کنیم. در طول ۷ سالی که از عمر این دولت گذشته و مجلس است که باید یکی یکی مشکلات عدیده ای را از جلوی پای ملت بردارد و قطعا ما ادعای این را نداریم که یک شبه می توانیم که کل این مشکلات را حل کنیم بلکه رویکردمان به سمت مردمی بودن و شنیدن درد مردم و همچنین کار تخصصی در مجلس با استفاده از اساتید و متخصصان برای حل این مشکلات است إن شاءالله بتوانیم با کارگروه هایی که تشکیل داده ایم در مجلس این اتفاق صورت بگیرد.

دکتر الهیان نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی همچنین در ارتباط با مشکلات عدیده ای که در سطح منطقه۲۱ وجود دارد گفت:

خواهران عزیز در هنگام نماز یادداشت هایی از مردم منطقه را برای من می خواندند که واقعا درد دلی دردمندانه بود از سوی مردم منطقه ۲۱ نسبت به نمایندگان مجلس، شرایط سخت هست گرانی ، تورم، بیکاری ، مشکل مسکن که بخشی اش هم در این منطقه مسئله زمین شهری و مسائلی از این دست هست همه اینها ناشی از ضعف و ناکارآمدی و مشکلات مدیریتی است.

این نماینده مجلس همچنین ضمن انتقاد شدید از معطل نمودن کشور و مردم برای دستاورد های برجام اذعان داشت:

در ماه های اخیر گرانی دلار را داشتیم آقای روحانی وقتی رأی آورد این بحث را مطرح کرد که نرخ دلار را از ۳ یا ۴ هزار تومان که آن زمان بود به هزار تومان کاهش خواهد داد ولی چی مشاهده می کنیم امروز؟ دلار ۲۰ هزار تومانی این دلار ۲۰ هزار تومان حاصل برجامی هست که چندسال معطل کرد برجامی که دولتمردان ما چشم انتظار خود را به آن دوخته بودند و شرایط و مقتضیات کشور را معطل آن کردند برای آنکه از بیگانگان فرصتی به دست بیاورند. در صورتیکه مقام معظم رهبری بارها اعلام کرد به دولتمردان که نگاه شما به بیرون از کشور نباشد نگاه کنید ببینید در داخل کشور چه ظرفیت و پتانسیلی وجود دارد این ظرفیت ها را مدیریت کنید.

خبر خوش دکتر الهیان درقبال کاهش آسیب پذیری اقتصاد از برجام:

بنده چون در کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس حضور دارم این را به شما وعده می دهم مجلس مصمم هست و طی هفته های آینده خبرهای خوبی شما خواهید شنید که اقتصاد کشورمان را از چنگال برجام خارج کنیم. همین هفته گذشته طی جلسه ای در مجلس با حضور نمایندگان جوان و انقلابی کارگروهی شکل گرفت برای رسیدگی به معضل مسکن و گرانی مسکن. قرار است که از متخصصین حوزه اقتصاد و افراد آگاه به حوزه مسکن بتوانیم طرح هایی در مجلس تصویب کنیم که جلوی این گرانی بی رویه و افسار گسیخته مسکن که هر روز وضعیت دارد بدتر می شود نسبت به ماه ها و سالهای قبل ، بتوانیم جلوی این گرانی را بگیریم و إن شاءالله در این مسیر با ارتباط با مردم مشکلات را بیشتر از نزدیک لمس کنیم و این معضل را برای مردم بتوانیم حل کنیم.

درخواست مردم راجع به مسئله اسناد املاک و زمین های شهری منطقه ۲۱ :

خانم دکتر زهره الهیان تصریح کردند: بحث سند در این منطقه را ما جلسه خواهیم داشت به وزیر راه و شهرسازی و معاونین ایشان و این مشکل را آنجا مطرح خواهیم کرد، الان که اقای روحانی همانطور که دیدید گفتند ما آمادگی داریم زمین های رایگان  یا با قیمت کم را در جهت رفع مشکل مسکن به مردم واگذار کنیم؛اگر این حرف شعار نیست و دولت جدا میخواهد زمین واگذار کند در رابطه با زمین های این منطقه نیز باید تدبیری کند و ما این بحث را دنبال خواهیم کرد من خواهشمندم در رابطه با این مسئله حتما نامه حاوی جزئیات و مستندات و سوابق موضوع در تهرانسر باشد تهیه بشود تا با وزارت راه و شهرسازی مکاتبه و پیگیری داشته باشیم.

بررسی مسئله مترو و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی در تهرانسر

ایشان ضمن قول پیگیری از دستگاه های دولتی اذعان داشتند:

مسئله اتوبوسرانی و مترو هم مشکلات را بصورت مکتوب و مستند با جزئیات ثبت و به ما تحویل بدهند که این  أمر را با شهرداری و شهردار تهران مطرح مکاتبه و بخواهیم که حل بشود. اولویت مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی رسیدگی به مناطق محروم تهران هست و خود به خود مناطق شمالی شهر تهران از رفاه و امکانات لازم برخوردار است بلکه این مناطق هستند که باید تمرکز نمایندگان روی آن باشد.

مشکلات و معضلات تهرانسر از سوی مردم مطرح شد:

یکی از مشکلات اصلی تهرانسر مسئله فاضلاب است که سازمان آبفا تهران یک مقدار پول را نقد گرفت یک مقدار دیگر را قسطی، در مراجعات به مرکز نیز مسئولین أمر گفتند ما قرداد ۵ ساله داریم که ۳ سال آن طی شده و ۲ سال دیگر مانده ؛پیمانکار باید فاضلاب را تحویل دهد اما هیچ خبری نیست! تهرانسر یک منطقه صنعتی مسکونی می باشد که وسعت و جمعیت زیادی دارد اما ما یک بیمارستان نداریم ، مراکز فرهنگی و ورزشی مناسب ویژه بانوان نداریم؛ مردان می توانند تردد خود را تنظیم کنند چراکه مثلا یک شهرکی بنام شهرک شهرداری و شهرک غزالی که محصور در فضای کارخانجات و اتوبان است تنها وسیله رفت و آمد اینها چیه؟ فقط مسیر خط اتوبوسرانی که یک خانم داخل اتوبوس باشد تا برود به مرکز ورزشی موردنظر ! ما درخواست داریم از شما که خودتان خانم هم هستید درباره نیاز های فرهنگی ورزشی بانوان ما در منطقه ۲۱ فکر اساسی کنید.

در این دیدار مردمی نماینده محترم دکتر الهیان در مجلس شورای اسلامی معاون اجتماعی و معاون عمرانی شهرداری منطقه ۲۱ همچنین رئیس و عوامل کلانتری ۱۵۰ تهرانسر و شورایاران محلات منطقه ۲۱ حضور داشتند. ضمنا این مراسم با رعایت کلیه موارد پروتکل های بهداشتی برگزار گردید.

smart

کد خبر: ۷۳۴
۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha