به گزارش تهران پرس به نقل از پایگاه خبری شهر، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در آغاز دویست و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر گفت: مساله مهمی که شهروندان در ماههای اخیر با آن روبرو هستند جهش در قیمت خرید و اجاره منازل مسکونی است که موجب شده است تا بسیاری از مردم قادر به تمدید اجاره منزل نباشند یا اگر هدف شان خرید آپارتمان بوده توان خرید برای آپارتمان را دیگر ندارند.

هاشمی با بیان اینکه برنامه مشخصی برای تهیه زمین و مسکن در تهران وجود ندارد، افزود: لازم است شهرداری تهران و کمیسیون های شورای شهر نسبت به این موضوع فعال شوند تا راه حل هایی برای حل این معضل در اختیار دولت قرار دهند.

او با بیان اینکه بحث ایجاد تعادل در بازار مسکن مخصوصا در کلانشهر که دارای ترافیک و آلودگی هوای جدی هستند از دهه های قبل در کشورهای توسعه یافته مطرح بوده است، گفت: به منظور توسعه مسکن و سفر راه حلی که برای این موضوع پیدا شد ایجاد پهنه T بوده است. اما متاسفانه در کلانشهرهای ایران و شهر تهران از آن استفاده بهینه نشده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری باید در یک اقدام اصولی، در الگوی شهرسازی برای مدیریت عرضه و همچنین ساماندهی ترافیک و آلودگی هوا تجدید نظر کرده و با تعریف پهنه T، هم مشکل عرضه و نقش قیمت زمین در مسکن را کاهش داده و هم منابع لازم برای توسعه سیستم حمل ونقل عمومی را فراهم کرده وهم آلودگی هوا و ترافیک را کاهش دهد.

هاشمی با بیان اینکه با توجه به تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر آغاز فعالیت همه حوزه ها در کشور، ضرورت مراقبت نسبت به بروز خطرات شیوع موج دوم کرونا در کشور بخصوص در شهر تهران اجتناب ناپذیر است، گفت: اجرای طرح ترافیک و بازگشایی مشاغل موجب افزایش استفاده از سیستم حمل ونقل عمومی در تهران شده است که این موضوع با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی دانشگاهها در نیمه شهریور ماه تشدید خواهد شد.

او با بیان اینکه متاسفانه ظرفیت ناوگان حمل ونقل عمومی تهران بخصوص در زمینه اتوبوس و مترو به هیچ وجه پاسخگوی جابجایی حجم بالای مسافر با رعایت فاصله اجتماعی نیست، عنوان کرد:البته همانطور رییس جمهور زدن ماسک به خصوص در مکان های عمومی و نیز ناوگان حمل و نقل عمومی الزامی است و ضرورت دارد شهرداری تهران برای توزیع ماسک ارزان قیمت در ایستگاه های مترو  اقدام کند.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: لذا باید مساله ماسک استاندارد جدی تر گرفته شود و در الویت برنامه های شهرداری تهران چه در امر تبلیغ و چه در امر توزیع قرار گیرد. چون تنها راه حلی که برای مردم باقی مانده همین ماسک است و به نظر می رسد هیچ راه حل دیگری مدنظر نیست.
کد خبر: ۶۸۸
۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha