وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تهران پرس در رابطه با اقدام قوه قضائیه علیه مفاسد اقتصادی، اظهارداشت:  بعد از روی کار آمدن جناب آقای رئیسی، علم و پرچم مبارزه با فساد را قوه قضائیه در دست داشته و ثابت نموده که در این موضوع با هیچ شخصی تعارف نخواهد داشت.

وی در ادامه، تصریح کرد: عزم راسخ قوه قضائیه را در دادگاه اخیر یکی از مسئولان سابق قوه قضائیه که در جایگاه متهم ظاهر گردید، شاهد بودیم. که این مساله، نشان از عزم جدی قوه قضائیه در مبارزه با فساد دارد.

 

جلال زاده در رابطه با راهکارهای جلوگیری با مفاسد اقتصادی، بیان کرد: بایستی منافذ فساد را در کشور کورنماییم. از جمله نهادهایی که می تواند نقش کمک کننده داشته باشد، مجلس شورای اسلامی بوده که در کمیسیون های مربوطه با وضع قوانین، مانع مسیرهای فساد در دستگاه های دولتی گردد.

وی در خصوص پیامدها و آسیب های  مفاسد اقتصادی در کشور، تاکیدکرد: اعتماد عمومی را مخدوش کرده و سرمایه اجتماعی را کاهش می دهد. زمانی که با فساد مبارزه می کنیم، نمی توان آن خسارات و آسیب های اجتماعی را که از وقوع آن فساد در جامعه بوجود آمده را رفع نمائیم، لذا آن زخم در جامعه باقی خواهد ماند.

نماینده مردم ارومیه در مورد شعار مجلس یازدهم، تاکید کرد: شعار مجلس یازدهم مبارزه جدی با فساد، تبعیض و فقر می باشد؛ لذا مجلس یازدهم در بحث مبارزه با فساد، طرفدار افرادی خواهد بود که با فساد مبارزه عملی خواهند داشت و نه شعاری. قطعا، مجلس شورای اسلامی همدوش با قوه قضائیه در مبارزه با فساد عمل خواهد کرد. امیدواریم بتوانیم در ۴ سالی که پیش رو داریم، با وضع قوانین عالمانه و نظارت متعهدانه بخشی از بار مبارزه با فساد را بر دوش کشیم.

جلال زاده، اشاره کرد: رکن مهم در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی مردم هستند. هر زمانی که مردم در پای کار آمدند، مشکل حل گردید.

وی در خصوص اینکه در رابطه با مبارزه با مفاسد اقتصادی چه دستگاه هایی باید به میدان بیایند، افزود: در مبارزه با فساد اولا مجلس قوانین درست وضع و نظارت عالمانه داشته باشد. ثانیا قوه قضائیه با عزم راسخ به مبارزه جدی علیه مفاسد اقتصادی بپردازد. ثالثا دولت آیین نامه ها و دستورالعمل های لازم را تهیه نماید. رابعا مردم در صحنه حضور پیدا کنند. خامسا از جوانان و اهل رسانه دعوت می نمایم که مطالبه گری خود را تقویت نموده زیرا قدرت افکار عمومی بالاتر از قدرت مجلس و قوه قضائیه است.

نماینده مردم ارومیه در پایان، اشاره کرد: اگر افکار عمومی همراه با مسئولین در مبارزه با فساد همراه باشد، موفقیت دوچندان گشته و مردم متوجه خواهند شد که شعار به عمل، تبدیل شده است.

 
کد خبر: ۶۸۳
۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha