رئیس شورای عالی استان‌ها و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در دیدار با یکدیگر بر لزوم عقد تفاهم‌نامه میان شورای عالی استان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای محرومیت ­زدایی در سطح کشور تأکید کردند.

شورای عالی استان‌ها و كمیته امداد برای محرومیت زدایی تفاهم‌نامه امضا می‌كنند

رئیس شورای عالی استان‌ها و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در دیدار با یکدیگر بر لزوم عقد تفاهم‌نامه میان شورای عالی استان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای محرومیت ­زدایی در سطح کشور تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار تهران پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، علیرضا احمدی، رئیس شورای عالی استان‌ها با مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) دیدار و در راستای تعامل و همکاری دوجانبه در خصوص محرومیت‌زدایی در کشور گفت‌وگو کردند.

در ابتدای جلسه علیرضا احمدی به جایگاه‌های شوراها به‌عنوان رکن چهارم نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: متأسفانه ظرفیت‌های شورای عالی استان‌ها در کشور مغفول مانده است و باید از این جایگاه بر اساس قانون اساسی به‌درستی استفاده کرد.

وی ادامه داد: شورای عالی استان‌ها تنها نهادی است که بر اساس قانون می‌تواند از طریق دولت لایحه به مجلس ارائه کند و یا به‌صورت مستقیم به مجلس طرح ارسال نماید.

احمدی بیان داشت: شورای عالی استان‌ها به‌عنوان مجلس دوم کشور دارای ظرفیت‌هایی است که باید از آن به‌درستی استفاده شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: یکی از اقدامات شورای عالی استان‌ها به سرانجام رساندن طرح مدیریت یکپارچه شهری است و با این طرح به دنبال تسهیل امور مردم در سراسر کشور است تا دیگر مردم در بروکراسی اداری فعلی سرگردان نشوند.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۷ هزار نفر عضو شورای شهر و روستا هستند توضیح داد: می‌توان با تعامل و همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) اقداماتی در جهت محرومیت‌زدایی در شهر و روستاهای سراسر کشور انجام داد.

احمدی در ادامه پیشنهاد کرد تفاهم‌نامه‌ای برای محرومیت‌زدایی در کشور با کمیته امداد امام خمینی(ره) امضا شود

وی گفت: یکی دیگر از درخواست‌های ما این است که مکاتبات نمایندگان شورای عالی استان‌ها با کمیته امداد در راستای حمایت از محرومان و مستضعفان به رسمیت شناخته شود.

در ادامه مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن تشکر از اینکه ریاست جدید شورای عالی استان‌ها نخستین دیدار خود را از مجموعه یادگار امام را داشته است، گفت: کمیته امداد افرادی را تحت پوشش دارد که وظیفه خود می‌دارند که به آن‌ها مادام‌العمر خدمات درمانی ارائه بدهد.

وی بیان داشت : ۱۱۵ هزار نفر در سال ۹۸ از تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خارج شده و به خودکفایی رسیدند.

بختیاری یادآور شد: در سال جاری ۶۲۰۰ میلیارد تومان در راستای اشتغال‌زایی و توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تأکید کرد: کمیته امداد این آمادگی را دارد که با شورای عالی استان‌ها تفاهم‌نامه‌ای در جهت محرومیت‌زدایی به امضا برساند./1

کد خبر: ۶۴۸
۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha