عزت‌الله اکبری تالارپشتی، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم شورای اسلامی، با تاکید بر اهمیت روز قدس و وظیفه مسلمانان در روشن‌گری جهان نسبت به موضوع اشغال فلسطین، تشکیل این رژیم را غیر قانونی خواند و آن را پادگان امریکایی_انگلیسی دانست که به هیچ قانونی پایبند نیست و هر نوع جنایتی را انجام می‌دهد.
نزدیک به ۷۲ سال از اشغال رسمی سرزمین فلسطین توسط رژیم اشغال‌گر صهیونیستی می‌گذرد، اشغالی که با توطئه انگلیس و امریکای توسط صهیونیست‌ها و در راستای اهداف شوم و سلطه‌گر مستکبران انجام شد. و جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان پیشرو در مبارزه باظلم و استکبار به فرمان معمار کبیر انقلاب، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‌عنوان ” روز جهانی قدس”  معرفی کرد که به نقطه عطف درخشان در میزان توجه امت اسلامی و متعاقباً جامعه بشری نسبت به مسئله فلسطین پدید آورد.

نزدیک به ۷۲ سال از اشغال رسمی سرزمین فلسطین توسط رژیم اشغال‌گر صهیونیستی می‌گذرد، اشغالی که با توطئه انگلیس و امریکای توسط صهیونیست‌ها و در راستای اهداف شوم و سلطه‌گر مستکبران انجام شد. و جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان پیشرو در مبارزه باظلم و استکبار به فرمان معمار کبیر انقلاب، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‌عنوان ” روز جهانی قدس”  معرفی کرد که به نقطه عطف درخشان در میزان توجه امت اسلامی و متعاقباً جامعه بشری نسبت به مسئله فلسطین پدید آورد.

عزت‌الله اکبری تالارپشتی، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم شورای اسلامی، در گفت‌وگو اختصاصی با باشگاه خبرنگاران تهران، فلسطین و قدس را نماد اتحاد مسلمانان توصیف کرد و نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام “روز جهانی قدس” را ابتکار مهم معمار انقلاب اسلامی ایران خواند.

 اکبری همچنین با تاکید بر جعلی و غیرقانونی بودن رژیم اسرائیل، این رژیم را پادگان آمریکایی – انگلیسی دانست و افزود:« سردمداران کفر و نفاق و استکبار با برقرار کردن یک رژیم پادگانی در کشور فلسطین همه نوع ظلم را به مردم این کشور روا داشتند. رژیم صهیونیستی در واقع یک پادگان آمریکایی_انگلیسی است که در بین مسلمانان این پادگان را ایجاد شده است تا استکبار بتواند اتحاد، انرژی و منابع مسلمانان را از این پادگان مورد تهاجم قرار بدهد.»

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم شورای اسلامی ، با تاکید بر خودسری رژیم جعلی صهیونیست گفت:« این رژیم به همه سلاح‌های پیشرفته و مختلف نظامی و هسته‌ای مجهز است و دست به هر نوع جنایت میزند و پایبند به هیچ قانونی نیست.»

وی، در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر اهمیت روز قدس، اعتراضات دسته‌جمعی مسلمانان را واجب دانست و تصریح کرد:« افکار عمومی دنیا باید از جنایات اسرائیل آگاه شوند و من برگزاری روز قدس تا از بین رفتن این رژیم جعلی باید ادامه داشته باشد، من معتقدم که افکار عمومی دنیا ،اینها را وادار به عقب نشینی می‌کند و انشالله در این کار موفق شویم.»

اکبری همچنین با استناد به صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص مسئله فلسطین و مردم آن عنوان کرد:« مشکل ما مردم فلسطین وادیان مختلف یهودی و مسیحی و مسلمان آنها نیست، بلکه این رژیم جعلی باید از بین برود تا آواره‌های فلسطینی به کشورشان برگردند و  خود ملت یهود و مسلمان و مسیحی فلسطینی، خودشان برای نظامشان تصمیم بگیرند نه اینکه رژیم نیابتی انگلیس و آمریکا بر آن‌ها حکومت کند.»

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم شورای اسلامی،  در ادامه به بحث اندیشه اسلامی اشاره کرد و انقلاب اسلامی  را در این حوزه پیشتاز دانست و بر عدم سکوت در مقابل جنایات و قانون‌شکنی‌های آمریکا و نظام استکباری تاکید کرد وآگاهی بخشی و روشن‌گری در این حوزه را از وظایف مهم مسلمانان و انسان‌های آزاده دانست.

اکبری همچنین به موضوع ترور حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکا پرداخت و گفت:« ترامپ به عنوان رییس‌جمهور و مقام ارشد و رسمی آمریکا که از حامیان اصلی اسرائیل است، صراحتا مسئولیت ترور سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده اصلی مبارزه با تروریسم بین‌المللی و فردی و منجی ملتهاست، را بر عهده می‌گیرد. اگر مسلمانان، و افکار عمومی در دنیا، حضور قوی داشته باشد، ترامپ نمی‌تواند چنین کاری بکند.  ما باید این اقدامات غیر قانونی و بی احترامی به قوانین بین المللی و خودسرانه عمل کردن که در برجام هم شاهد آن بودیم را به افکار عمومی در دنیا و در کشور خودمان نشان بدهیم و آن را نهادینه کنیم. طبعا هیچ کس بی‌قانونی را قبول نمی‌کند و اعتراض ما به آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل ، بخاطر این قانون‌شکنی هاست.»

اکبری یکی دیگر از اهداف شکل گیری غیرقانونی اسراییل در منطقه را ایجاد ناامنی خواند و انگیزه آن را علاوه بر بهره‌برداری اقتصادی و غارت منابع مسلمانان، جلوگیری از رشد و پیشرفت و آگاهی کشورهای منطقه ، تسلط بر منطقه و ممانعت از اتحاد کشورهای مسلمان دانست. و انقلاب اسلامی را به یک منادی تشبیه کرد که پیام ناب و بیداری را برای دیگر ملت‌ها دارد و افزود:« منافع استکبار در تضاد با بیداری ملتهاست، و به همین دلیل مخالف تفکر انقلابی اسلامی هستند. من تاکید می‌کنم شهادت سردار سلیمانی مسئله کوچکی نبود، ایشان نماد مبارزه با تروریسم بین الملل  بود و آمریکا همین نماد را مورد حمله قرار داد و باید رسوا شود. برگزاری راهپیمایی قدس باید هر چه باشکوه‌تر برگزار شود و من از همه جوانان و مردم درخواست می‌کنم در شرایط فعلی که برگزاری این راهپیمایی متفاوت با سال‌های گذشته است  حضور پررنگ و گسترده‌ای داشته باشند.»

انتهای پیام/

کد خبر: ۵۲۲
۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha