نخستین مسیر ویژه دوچرخه‌ سواری در منطقه سه راه‌اندازی می‌شود.
ا

ا

نخستین مسیر ویژه دوچرخه‌ سواری در منطقه سه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، علی وفقی معاون حمل و نقل و ترافیک در این خصوص گفت: نخستین مسیر ویژه دوچرخه سواری از بلوار میرداماد آغاز و به صورت شبکه ای، تعدادی از خیابان های این منطقه سه را به یکدیگر وصل می کند و با نرده‌های زردرنگ از مسیر خودروها تفکیک شده است.

وفقی افزود: در راستای گسترش حمل‌ونقل پاک در منطقه سه و کاهش آلودگی هوا و ترافیک، طرح ساخت مسیر دوچرخه‌سواری در این منطقه سه آغاز شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه سه اذعان داشت: نخستین فاز اجرای این طرح در بلوار میرداماد حد فاصل میدان مادرتا پل مدرس بود که آماده بهره‌برداری است. این مسیر زیر پل مدرس، بلوار را دور می‌زند و شهروندان می‌توانند به‌صورت رفت و برگشت در این مسیر تردد کنند. مسیر دوچرخه‌سواری بلوار میرداماد قرار است تا خیابان ولی‌عصر(عج) ادامه پیدا کند. عبور از بزرگراه مدرس یکی از چالش‌های پیش روی شهرداری در این پروژه است.

وفقی اظهار داشت: برای وصل کردن این مسیر به خیابان ولی‌عصر(عج) باید روی بزرگراه مدرس پل بزنیم. پل ماشین رو این مسیر به دلیل کم‌عرض بودن ظرفیت لازم برای ایجاد مسیر دوچرخه را ندارد. از طرفی برای ایمنی بالا نیاز به ساخت پل جدیدی مختص مسیر دوچرخه داریم که استانداردهای لازم برای عبور دوچرخه را هم داشته باشد.

کد خبر: ۳۳۶
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha