به گزارش خبرگزاری تهران پرس، نشست یک‌روزه هم‌اندیشی پیشکسوتان، مربیان، کارشناسان و اصحاب رسانه دوشنبه به ریاست محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تهران پرس، نشست یک‌روزه هم‌اندیشی پیشکسوتان، مربیان، کارشناسان و اصحاب رسانه دوشنبه به ریاست محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

استفاده از نظرات کارشناسان این رشته ورزشی برای اهداف بلندمدت والیبال و تعیین شاخصه‌های انتخاب مربیان تیم‌ ملی در رده‌های مختلف سنی از جمله اهداف این همایش یک روزه بود. بیش از 60 کارشناس، پیشکسوت، مربی و نماینده رسانه‌ در این نشست شرکت کردند. فدراسیون والیبال پیش از تیم هم 2 جلسه بسیار کوچک‌تر برای انتخاب سرمربی تیم ملی برگزار کرده بود.

والیبال ,

فدراسیون والیبال روز دوشنبه اول اردیبهشت 99، خبری را با عنوان «دومین نشست کارگروه مشورتی انتخاب سرمربی تیم ملی برگزار شد» روی خروجی خود فرستاد.

والیبال ,

در این نشست مشورتی که برای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال و رده‌های مختلف سنی برگزار شده بود، محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال و وحید مرادی مشاور عالی، میلاد تقوی سرپرست دبیری، سعید درخشنده، منوچهر پورحسن، محمود افشاردوست، ناصر میرفخرایی و جمشید حمیدی حضور داشتند.

والیبال ,

رئیس فدراسیون والیبال در این نشست مشورتی تاکید کرد: این جلسات در آینده نیز تشکیل می‌شود تا با استفاده از مشورت‌های کارشناسان، بهترین تصمیم را بگیریم که نه شعاری باشد و نه احساسی.

نکته قابل توجه در مورد این خبر، جمله آخر آن بود: «نخستین نشست مشورتی انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران، اواخر بهمن ماه سال 98 با حضور همین افراد برگزار شده بود.»

چرا فدراسیون والیبال، بهمن ماه سال گذشته و در حالی که جامعه والیبال سرخوش از صعود به المپیک بود، به فکر پیدا کردن جایگزین برای مربی المپیکی خود افتاد؟

تیم ملی والیبال ایران روز 22 دی ماه با پیروزی 3 بر صفر مقابل چین برای دومین بار متوالی جواز حضور در المپیک را کسب کرد و خیلی عجیب است که در فاصله یک ماه و در حالی که هنوز خبری از لغو المپیک و لیگ ملت‌ها و تورنمنت چهار جانبه واگنر (لهستان) نبود با دعوت از کارشناسان به فکر جایگزینی برای ایگور کولاکوویچ باشد.

فدراسیون والیبال در حالی نخستین کارگروه مشورتی انتخاب سرمربی تیم ملی را برگزار کرد که کولاکوویچ، یک ماه بعد در پیام تبریک نوروزی خود و خیلی مطمئن و بی‌خبر از حضورش در المپیک توکیو نوشت: «در این زمان بحرانی که زندگی همه در سرتاسر جهان تهدید می‌شود، بیایید یک تیم بزرگ باشیم و همگی در تمام دنیا، کنار هم بمانیم؛ مسئولیت‌پذیر باشیم و در خانه‌های خودمان بمانیم. وقتی این بیماری همه‌گیر شیطانی را شکست دهیم، باید برای پیروزی‌ها در المپیک بجنگیم».

کولاکوویچ درست یک هفته بعد از تبریک سال نو به مردم ایران و وعده تلاش برای پیروزی در المپیک، تماسی از طرف فدراسیون والیبال دریافت کرد که محتوای آن عدم نیاز به وی و فسخ قراردادش بود. در حالی که فدراسیون کشورهایی مثل فرانسه و لهستان، قرارداد مربیان خود را همراه با افزایش حقوق، تمدید کردند، داورزنی اعلام کرد که هیچ توجیهی برای پرداخت 3.5 میلیارد تومان به کادر فنی تیم ملی در حالی که مسابقه‌ای برگزار نمی شود، وجود ندارد.

به نظر می‌رسد در این سناریو فقط کولاکوویچ، غافلگیر شده باشد و همه چیز طبق برنامه پیش رفته و حتی از قبل تنظیم شده است. او با حسرت از دست دادن المپیک گفت: احساس من در حال حاضر این است که یک نفر، چیزی را که متعلق به من بوده را از من گرفته است.

سرمربی پیشین تیم ملی در نهایت با تخفیف 4 ماهه دستمزدش با فدراسیون والیبال ایران، قطع همکاری کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]

خبرگزاری تهران پرس را با جدیدترین و به روزترین اخبار دنبال نمایید
کد خبر: ۱۸۲
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha